هدف ما تولید بدون دغدغه توسط تولیدکنندگان در سطح استان است

وکیلی با اشاره به چالش های پیش روی تولید گفت: هدف ما تولید بدون دغدغه توسط تولیدکنندگان در سطح استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سید ابوالفضل وکیلی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: یک میلیون و 800 هزار تن با ارزش حدود 15 هزار و 300 میلیارد تومان تولیدات ما در استان یزد است.

 

وی افزود: با توجه به زیرساخت ها ما باید به سمت تنوع کشت در گلخانه ها برویم که این امر می تواند جایگاه ما را در کشور ارتقا دهد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: وابستگی حوزه دام در زمینه نهاده ها به خارج از استان نیازمند هستیم که از یک طرف پتانسیل خوبی است و از طرفی نیز نگرانی در خصوص نهاده های دامی وارداتی وجود دارد.

 

وکیلی گفت: در تولید بذر گلخانه نیز وابستگی شدید از خارج استان و خارج از کشور دارد که در این راستا دو محور تولید لاین و استفاده از لاین حضور خارجی را دنبال می کنیم.

 

وی بیان کرد: در حوزه زنجیره تولید و کشتارگاهی نیز با توجه به کمبودها در حال حاضر 4 واجد کشتارگاهی بیشتر نداریم که در راستای تکمیل زنجیره تولید گام هایی برداشته شده است تا با حضور سرمایه گذاران در زمینه کشتارگاهی یک واحد را مجوز داده و استقرار کنیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تاکید کرد: در زمینه پایانه صادراتی نیز سعی کردیم با وجود 540 هزار تن تولید در زمیه صادرات نیز گام هایی برداشته شود و قرار شده مکان یابی صورت گیرد و پایانه صادراتی را داشته باشیم.

 

وکیلی تصریح کرد: مصرف استان 70 تن در زمینه مرغ است که درزمان پیک مصرف به 100 تن هم می رسد که به طور میانگین 140 تن تولید روزانه داشتیم که انتظار ما نظارت بهتر برای رسیدن مرغ به دست مصرف کننده است زیرا ما تنها تولید کننده هستیم و وظیفه توزیع در اختیار ما نیست.

 

وکیلی افزود: ما به اندازه کافی ریسک در زمینه تولید را داریم لذا اعتقاد ما این است که تولید کننده بدون دغدغه باید تولید خود را داشته باشد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بیان کرد: چالش های پیش روی ما شامل منابع آبی و افزایش خشکسالی ها، سرما زدگی، تکمیل زنجیره تولید،

 

وی گفت: در زمینه ذخایر استراتژیک نهاده های دامی نیز ذخایر دامی ما به 64 هزار تن رسیده است تا مشکلاتی در این زمینه نداشته باشیم.

 

وکیلی بیان کرد: 168 هزار تن مصرف واحدهای کنجدی است که مقداری از آن در استان تولید می شود زیرا از صنایع کم آب خواه است.

 

وی افزود: 3969 میلیارد تومان خسارت در قالب سیل، سرما زدگی طوفان و تگرگ  را در استان شاهد بودیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: بالغ بر 13 و نیم میلیارد به قنوات کمک شد که در سال جاری نیز برنامه ریزی شده است که پیشبینی می شود با تخصیص این میزان به 35 میلیارد ارتقا پیدا کند و کمک های بلاعوض دولت از 40 میلیارد به 100 میلیارد برسد.

 

وی گفت: در حوزه مکانیزاسیون 740 مییلیارد رسال تسهیلات ارائه شده، در حوزه کودهای شیمیایی نیز 19 هزار و 571 تن کود بین کشاورزان توزیع شد و مجموعه کودهای بیش از 20 هزار تن بود که سهمیه امسال 24 هزار تن است.

 

کد خبر 1066143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha