خستگی ناپذیری جوانان گره گشای مشکلات است

عضو امدادگر هلال احمر و داوطلب فعال جوان، برون رفت از مشکلات و گره گشایی از دغدغه ای اجتماعی وابسته به روحیه خستگی ناپذیری جوانان می داند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان، جوانی یکی از فصل های مهم زندگی هر فرد است که بسیاری از موفقیت ها و رشد شخصیتی در این میان شکل می گیرد و  تاریخ جوامع پیشرفته و توسعه یافته نیز با بهره گیری از این ظرفیت انسانی فعال و مولد به این مرحله و سکوی موفقیت رسیده اند.

 

جامعه بشری برای اینکه به دغدغه های اجتماعی خود پاسخ دهد به نیروهای جوان فعال با روحیه خستگی ناپذیری و بردبار و متخصص نیاز دارد تا بر اساس به جنبه های پیشرفت برسد.

 

جامعه امروز ما نیز از وجود چنین افراد خالی نمانده و در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی و خدمات داوطلبانه نقش موثر و حضور کارساز آن ها را می بینیم.

 

داوطلبان فعالی که با جانفشانی و تلاش و اهتمام، چاره ای از مشکلات باز کرده و به قدری خودجوش پیش می روند که تعریف و تجمید از آن از زبان انسان کوتاه و اجرش تنها نزد پروردگار محفوظ است.

 

«مجید شاهرخ پور»، جوان فعال اجتماعی با یک دهه سابقه فعالیت داوطلبانه و امدادگری در حادثه طبیعی و غیرطبیعی، امیدبخشی به زندگی مردم و حیات به نفس را مایه افتخار و شادمانی خود می داند.

مصاحبه خبرنگار خبرگزاری شبستان با این جوان فعال امدادگر هلال احمر تیران و کرون، شناخت بیشتری را از وی به دیگر مردم و الگویی را به جوانان عرضه می کند.

 

این جوان فعال اجتماعی علاوه بر انجام خدمات داوطلبانه و امدادگری، در امر آموزش امداد و نجات و کمک های اولیه در مساجد و تشکل های فرهنگی نیز همکاری بسزایی دارد.

 

این فعال اجتماعی، به عنوان جوان برتر و منتخب سال 1400 در تیران و کرون معرفی و تجلیل شد.

 

*آغاز فعالیت داوطلبانه و این مسیر طلایی از کجا آغاز شد؟

 

محیط و خانواده از ارکان مهم اثرگذار در شکل گیری شخصیت اجتماعی افراد هستند و این موضوع به لحاظ حس انسان دوستانه در بین خانواده و اطرافیان و همچنین احساس مسئولیت بین دوستان اندیشه ها را به گونه ای هدایت کرد تا در فعالیت های داوطلبانه و خدمت به مردم وارد شوم.

معتقدم ایجاد خوشحالی و خرسندی در بین مردم نقش موثری بر زندگی و روح انسان خواهد داشت و اثرات آن را خیلی خوب خواهیم دید و همین مسائل بر آغاز و تداوم فعالیت های بشر دوستانه اثر گذاشت.

ورود به هلال احمر و فراگیری آموزش های لازم و انجام فعالیت های مستمر در این حوزه باعث شده تا بیش از یک دهه در این مسیر فعالیت کنم و مایه خیر و برکت برای زندگی خود فراهم سازم.

 

*چه چیزی روحیه خستگی ناپذیری را وجودت تقویت کرده است؟

 

وقتی تلاش ها و اقدامات تخصصی و تجربی نفسی حیات می بخشد همین موضوع بر زندگی انسان نیز اثر می گذارد. تجربه همین موضوع باعث شده که روحیه خستگی ناپذیری ایجاد شود و زندگی بخشیدن به فرد حادثه دیده و کمک به خروج از بحران برای همه داوطلبان و امدادگران مایه خرسندی و خستگی ها را از تن بیرون می کند.

در کمک به مردم حادثه دیده، سختی های زیادی وجود دارد که گفتنش راحت اما تحملش سخت است ولی نیت و آن لبخند رضایت مردم، در برابر همه این خستگی ها ناچیز است.

*جوان گرایی و بهره گیری از ظرفیت جوانان چقدر در اعتلای جامعه اثر می گذارد؟

 

جوانان با نیت صادق و امیدواری به آینده بسیار با انرژی وارد کار می شوند و از طرفی تخصص و دانش روز آن ها برای بسیاری از مشکلات امروز کارگشاست.

گرچه تجربه های گذشته در پیشرفت کار موثر است اما دانش روز و توانمندی جسمی جوانان سرعت کار را بیشتر پیش می برد.

 

*گره گشایی از مشکلات کشور وابسته به چه تدابیر و راهبردهایی است؟

 

معتقدم جامعه برای پیشرفت و خروج از مشکلات به بهره گیری از توان و ظرفیت جوانان و همبستگی با همدیگر نیاز دارد.

مدیریت بحران در همبتسگی ها انجام شده و هر کجا مردم به میدان آمده اند، نیاز ها رفع و مشکلات کاهش یافته است.

 

 

کد خبر 1066212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha