پیش بینی ایجاد اشتغال ۲۳۰۰ نفری در رودبار جنوب 

مسلم مروجی فرد گفت: با تصویب ۳ مصوبه در نشست کارگروه مثلث توسعه فراهم شدن زمینه اشتغال ۲۳۰۰ نفری در رودبار جنوب پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی با حضور مشاور وزیر و دبیر ستاد مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی وزارت صمت، برگزار شد.

«ولی ملکی» در این نشست، گفت: وزیر صمت پس از سفر به جنوب کرمان و دیدن مشکلات مردم در حوزه های اشتغال، فقر و محرومیت و کمبود زیرساخت در منطقه، به این ستاد ماموریت حضور در منطقه پیگیری مسائل تا حصول نتیجه نهایی را دادند.


مشاور وزیر و دبیر ستاد مثلث توسعه  اقتصادی و فرهنگی وزارت صمت افزود: مرکز این ستاد در تهران تشکیل و تاکنون در 14 استان فعال و 348 تفاهم نامه اقتصادی از این طریق در حال اجرا می باشد و نتایج بسیار خوبی نیز کسب شده است.


 وی تصریح کرد: امروز در حوزه اقتصاد در دنیا، مرز جغرافیایی نداریم، جنگ، جنگ اندیشه ها است و تنها راه حل مشکلات اقتصادی در این منطقه نیز همچون تجارب موفق در خراسان رضوی توسعه از خرد به کلان است.


ملکی تاکید کرد: متوسط رشد اقتصادی استان کرمان بیشتر از میانگین کشوری است اما متاسفانه در جنوب کرمان توسعه نیافته و ماموریت و تلاش ما بر این است که این مدل موفق را در جنوب کرمان اجرا کنیم.


عضو دفتر مرکزی احیا مسئولیت های اجتماعی وزارت صمت ابراز کرد: هدف از تشکیل این جلسه این است که با کار جهادی همچون زمان 8 ساله دفاع مقدس، همه با هم با یک کار گروهی برای آبادانی منطقه، که در آن مسئولیت داریم، تلاش کرده و خروجی واقعی را در اجرا نشان دهیم.


«مسلم مروجی فرد» در این نشست، گفت: نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی با دستور مستقیم  وزیر صمت و در پی سفر هفته گذشته وی به جنوب کرمان انجام شد.


رئیس سازمان صمت جنوب کرمان افزود: در سفر وزیر صمت بالغ بر 6 میلیارد و 390 میلیون ریال سرمایه گذاری در قالب 6 کارخانه صنعتی و معدنی بزرگ به بهره برداری رسید.


وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جنوب کرمان، عدم حضور شرکت های بزرگ در سالیان قبل بوده که بحمدلله اکنون با حضور معین های اقتصادی و شرکت های بزرگ این مشکل حل و کارهای بزرگ نیز در منطقه استارت زده شده است.


مروجی فرد تصریح کرد: هم اکنون در جنوب کرمان 53 مجوز صنایع معدنی در دست احداث است که ظرف مدت ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد.


رئیس سازمان صمت جنوب کرمان تاکید کرد: کرومیت یکی از مواد معدنی مهم در جنوب کرمان است که برای احداث کارخانه فروکروم با شرکت گهر زمین رایزنی و هفته آینده تفاهم نامه آن نیز امضا می شود.


وی ابراز کرد: تفاهم نامه هایی نیز برای واگذاری یک پهنه معدنی و احداث کارخانه های فروکروم و تیتانیوم در کهنوج و یا قلعه گنج با شرکت گل گهر تدارک دیده شده که هفته آینده این تفاهم نامه ها نیز امضا می شود.


مروجی فرد اظهار کرد: شرکت ملی مس نیز کارهایی انجام داده و اکنون با حضور سعد محمدی در راس شرکت، کارهای خیلی خوبی در دست انجام است و ما نیز هرجا لازم باشد در کنار آنها هستیم.


رئیس سازمان صمت جنوب کرمان ادامه داد: موضوع بعدی که نیاز به حمایت معین اقتصادی دارد، بحث صنعت است که در دو مقوله استفاده از سرمایه گذاران بومی و همچنین توسعه کسب و کارهای بومی، تخصیص تسهیلات و منابع ارزان قیمت به طرح ها اختصاص یابد.


«منصور شکر الهی» در این نشست، گفت: سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت منشا خیر و برکت برای منطقه بود.


نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: همانطور که وزیر صمت در سفرشان گفتند، آینده 5 شهرستان جنوبی آینده خوبی است و در کنار کشاورزی، صنایع نیز راه اندازی شده و این شهرستان ها در آینده به عنوان شهرهای صنعتی شناخته می شوند.


وی تصریح کرد: رسالت اصلی معین های اقتصادی توانمند سازی مردم است.
 

«مسلم مروجی فرد» در حاشیه برگزاری این نشست، گفت: با بررسی موارد مختلف، 3 مصوبه مهم در حوزه صنایع تبدیلی، مشاغل خانگی و تامین زیرساخت در شهرستان رودبار جنوب تصویب شد.

 

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان در تشریح این مصوبات، خاطرنشان کرد: در این نشست با تخصیص اعتبار به مبلغ 200 میلیارد ریال برای تکمیل 4 طرح در حوزه صنایع تبدیل که توسط شرکت ملی صنایع مس به عنوان تسهیلات تامین و با هماهنگی این سازمان پرداخت می شود پیش بینی شد که زمینه اشتغال بالغ بر 300 نفری را در شهرستان ایجاد کنند.


وی افزود: از دیگر مصوبات، پرداخت 200 میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی مشاغل خانگی توسط معین اقتصادی بود که پیش بینی می شود زمینه اشتغال 2 هزار و 300 نفر را در منطقه فراهم کند.



مروجی فرد در خاتمه عنوان کرد: مصوبه سوم نیز، کمک به تامین هزینه ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز در منطقه است که این مهم نیز توسط شرکت ملی صنایع مس به عنوان معین اقتصادی شهرستان رودبار جنوب انجام می شود.


شایان ذکر است؛ نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی با حضور مشاور وزیر صمت، نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صمت جنوب کرمان، فرماندار رودبار جنوب نمایندگان شرکت ملی صنایع مس و نماینده شرکت گهر زمین به عنوان معین های اقتصادی برگزار شد.

کد خبر 1066617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha