آيين رونمایی از كتاب «رضای جمهور» برگزار می شود

آيين رونمايي از كتاب «رضاي جمهو» که توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان به چاپ رسیده، به همت معاونت پژوهش این حوزه و با همكاري معاونت تبلیغات آستان قدس رضوي در رواق كتاب حرم مطهر امام رضا(عليه السلام) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آيين رونمايي از كتاب "رضاي جمهور" که توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان به چاپ رسیده است، به همت معاونت پژوهش این حوزه و با همكاري معاونت تبلیغات آستان قدس رضوي عصر امروز چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ از ساعت ۱۷:۳۰ در رواق کتاب واقع در در صحن قدس حرم مطهر امام رضا(عليه السلام) برگزار می شود.

 

مؤلف این کتاب حجت الاسلام حسين الهي پارسا از پژوهشگران حوزه علمیه خراسان است که موضوع ضرورت تشكيل حكومت و رضايتمندي عمومي و جايگاه ولايت فقيه از منظر فقه سياسي را به نگارش در آورده است.

 

در مقدمه کتاب می خوانیم: «کشور داری و اداره حکومت از سوی رهبر یک جامعه نیازمند تبعیت مردم از وی و نیز به رسمیت شناخته شدن او از سوی آحاد مردم آن جامعه می باشد؛ به طوری که همگان به دستورات و فرامینش در امور مختلف گردن نهاده و او را در برقراری نظم عمومی و آرامش کشور یاری رسانند.

 

از رهگذر این اطاعت پذیری است که تصمیم های حاکم ضمانت اجرایی یافته و نافذ می گردند. در سایه چنین حکومتی مردم روز به روز شاهد تعالی و رونق مادی و معنوی جامعه خویش خواهند بود».

 

مؤلف در اين كتاب به چهار مورد از ديدگاه‌هاي مطرح شده در خصوص چگونگي و اینکه از چه راهي اين حكومت مي‌تواند مشروعيت خود را بدست آورد، از منظر علما و انديشمندان جامعه شناس مي پردازد.

کد خبر 1066652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha