اتحاد و مشارکت؛ پیام ملت ایران در روز انتخابات

امروز جمعه روز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، مردم با حضور آگاهانه در صحنه، اتحاد و مشارکت پیام ملت ایران در روز سرنوشت ساز خود را به دنیا مخابره می کنند.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ روز جمعه بیست و هشتم خردادماه سال 1400 رسید روزی که قرار است سیزدهمین رییس جمهور و همچنین اعضای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با انتخاب من و تو، بر مسند بنشینند و جامعه و کشور را مدیریت کنند.

 

امروز از همان ابتدای ساعت آغاز رأی گیری، مردم با شوق و شعور در صف اتحاد و مشارکت و همدلی به خط شدند تا هرچه زودتر، وظیفه دینی، شرعی و قانونی خود را انجام دهند و به امید آینده بهتر و حل مشکلات کشور، با انتخاب اصلح خود، این مسیر را هموار کنند.

 

 

 

حماسه حضور ملت ایران تکرار می شود

حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا نوری» نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد از جمله مسئولانی بودند که در ابتدای شروع رأی گیری با حضور در محل صندوق سیار شماره 51 واقع در مسجد امام خمینی (ره) بجنورد رأی خود را به صندوق انداخت و از مردم خواست تا با حضور گسترده خود در این انتخابات یک‌بار دیگر حماسه حضور خود را همانند سایر رویدادهای سیاسی در کشور تکرار کنند.

 

امام جمعه بجنورد اظهارکرد: مردم باید کاندیدایی را انتخاب کنند که بتواند تحول ایجاد کند و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد از معیشتی گرفته تا اشتغال را به نحو احسن اداره و مدیریت کند.

 

 

 

امروز روز تجلی قدرت سیاسی ملت ایران است

«محمدعلی شجاعی» استاندار خراسان شمالی هم با حضور در شعبه اخذ رأی واقع در مسجد انقلاب بجنورد و شرکت در انتخابات با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت بالای این انتخابات، گفت: چرا که دشمنان نظام همه توان خود را به کار گرفته اند تا مردم به پای صندوق های رای نیایند.

 

وی افزود: مردم امروز به مانند گذشته با بصیرت خود نشان خواهند داد که اینگونه نخواهد شد و بار دیگر قدرت ایران اسلامی با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای به دنیا نشان داده خواهد شد.

 

رییس کل دادگستری خراسان شمالی، فرمانده سپاه جوادالائمه علیه السلام خراسان شمالی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی و مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از دیگر مسئولانی بودند که با حضور در مسجد انقلاب و مسجد امام خمینی(ره) در انتخابات سال 1400 شرکت کردند.

 

 

 

حضور مردم در پای صندوق های رأی از زن و مرد، کرد و فارس، ترکمن و ترک با هر لهجه و گویش و پوشش و در ساعات ابتدایی شروع رأی گیری نشان می دهد مردم پایبند به نظام و انقلاب و لبیک گوی به ندای رهبر معظم انقلاب هستند و حضور و مشارکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح را وظیفه و تکلیف می دانند.

 

بر اساس اعلام ستاد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری خراسان شمالی، ۶۷۲ هزار و ۶۵۷ نفر در این استان واجد شرایط اخذ رای هستند که ۳۳۷ هزارو ۵۳۷ نفر از این رای دهندگان را مردان و ۳۳۵ هزار و ۱۲۰ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

 

در این دوره از انتخابات ۱۷ هزار و ۷۴۶ نفر رأی اولی شامل ۹ هزار و ۷ نفر  پسران رأی اولی و 8 هزارو 739 نفر دختران رأی اولی هستند که در یک هزار و ۲۳ شعبه اخذ رای پیش بینی شده در استان، آرای خود را به صندوق می اندازند.

 

 

برای ششمین دوره انتخابات شورای شهر در خراسان شمالی در ۲۴ شهر استان ۵۶۰ نفر و برای انتخابات شورای روستا و عشایر چهار هزار و ۷۶۲ نفر داوطلب شده اند که انتخابات شوراهای اسلامی در ۲۴ نقطه شهری، ۷۴۲ نقطه روستایی و ۱۰ نقطه عشایری  برگزار می شود و تعداد کرسی نمایندگی مردم خراسان شمالی در شوراهای اسلامی شهر ۱۲۸ کرسی و در روستاها و عشایر هم دوهزارو ۳۲۱ کرسی است.

 

 

گزارش؛ سمیرا نیستانی

 

 

کد خبر 1067287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha