رئیس‌جمهور منتخب نباید وعده‌هایش را فراموش کند/مردم آگاهانه رأی دهند

نواب گفت: مردم مشکلات بسیاری دارند که باید برطرف شود و رئیس‌جمهور منتخب باید، سوگندنامه خود را قاب و در دفتر کارش قرار دهد تا هیچ‌گاه وظیفه و رسالت خود را فراموش نکند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام «سید عبدالفتاح نواب» امروز (جمعه 28 خرداد) در سخنان پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: حضور و مشارکت در انتخابات یک توفیق الهی است که موجب ایجاد وحدت و همبستگی در جامعه خواهد شد.
 

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد: حضور مردم در انتخابات اقتدار نظام را در پی دارد و موجب می‌شود که نظام اسلامی در دنیا سر افزار بوده و بتواند مسائل را پیش ببرد.
 

وی گفت: شرکت در انتخابات وظیفه‌ای است که باید همراه با دقت و تفکر باشد و همگان باید تلاش کنیم تا فرد اصلح را انتخاب کنیم.


نواب تأکید کرد: آرای مردم موجب تغییر سرنوشت کشور و نظام خواهد شد و ازاین‌رو دقت مردم برای انتخاب صحیح بسیار بااهمیت است و باید همواره مدنظر باشد.


نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت وظایف رئیس‌جمهور را مهم ارزیابی کرد و گفت: حدود یک‌چهارم از قانون اساسی مرتبط با وظایف و اختیارات رئیس‌جمهور است و ازاین‌رو باید فردی را انتخاب کرد که بتواند به قانون اساسی عمل و به‌درستی پیاده کند.


وی گفت: مردم مشکلات بسیاری دارند که باید برطرف شود و رئیس‌جمهور منتخب باید، سوگندنامه خود را قاب و در دفتر کارش قرار دهد تا هیچ‌گاه وظیفه و رسالت خود را فراموش نکند.


نواب همچنین به موضوع حج اشاره کرد و گفت: حج دارای ابعاد گوناگون معنوی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است که توجه به آن موجب رشد و تعالی می‌شود.


وی گفت: محدودیت‌های شدید کرونایی برای مراسم حج امسال در نظر گرفته‌شده است که ناعادلانه و نامناسب است و مسئولان سعودی راحت‌ترین راه را به‌عنوان بهترین راه انتخاب کرده‌اند.


نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: مسئولان عربستان می‌توانستند با مدیریت بهتر و اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی، میزبان تعداد بیشتری از حجاج باشند.


وی گفت: امسال 15 هزار نفر سهمیه سعودی‌ها و 45 هزار نفر سهمیه دیگر کشورها برای حج در نظر گرفته‌شده است که این ناعادلانه است.

کد خبر 1067582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha