هر رای یک امانت/سپردن امورات مهم به دست انسان های فاسد خیانت است

حجت الاسلام محمدیان با رای مردم را امانت دانست و با تاکید بر اینکه سپردن امورات امر مهم به دست انسان هایی که فاسد هستند خیانت است گفت: کسانی که خرید و فروش رای انجام می دهند به شعور مردم توهین می‌کنند.

به گزارش خبرنگاران خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز(جمعه، ۲۸ خرداد) در خصوص ارزش تقوا گفت: همین بس که بعد از نام جلیله خداوند ارزشمندتر از تقوا در قرآن چیزی نیامده است.

امام جمعه سنگر افزود: تقوا یعنی راه سعادت و زندگی بر مدار تقوا یعنی انتخابات را یک تکلیف دیدن و یک فریضه و عبادت دانستن، یک مسئولیت اجتماعی قلمداد کردن، است.

وی با تاکید بر اینکه ملاک انتخاب را باید بر برنامه داشتن کاندیداها در نظر گرفت افزود: بررسی سابقه نامزدها و تحقیق درباره عملکرد و برنامه های آنان می تواند انتخاب خوب را به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: اگر تعهد در چارچوب عقل و شرع باشد آنوقت آن جامعه، جامعه سالم خواهد شد.

وی با اشاره به ریخته شدن خون ۳۵۰ هزار شهید برای این نظام، اذعان کرد: حاج قاسم فرمودند من برای این نظام رگ گردنم را هم می دهم.

حجت الاسلام محمدیان با استناد به سخنان حاج قاسم که فرمود« اگر محور یک مسئول "اعتقادات"باشد و ملکه وجودی اش شود آن جامعه یک اثر تربیتی بزرگ خواهد دید»، ادامه داد: انسان مومن مانند موجی است که در تلاطم های زندگی و امتحانات مانند یک کوه محکم می ایستد.

وی تصریح کرد: مردانی که آوازه شجاعت و دلاوری های آنان را در جنگ دیدید و شنیدید، مثل کوه بودند، از این رو اگر کوه مرتفع باشد دامنه کوه هم زیبا، سرسبز شده و چشمه های خروشان از آن جاری می شود.

حجت الاسلام محمدیان اظهار کرد: منافع وجود یک انسان مومن و صالح در مسند کار باعث می شود که آن جامعه، محله، منطقه و کشور متحول شود و تمام نعمت ها به آنجا سرازیر شود.

وی شوراها را دارای اهمیت زیادی دانست که ریل گذار ساختار شهری هستند و گفت: شورا تصمیم می گیرد که شهردار چه کند، شورا مجلس کوچک محلی است لذا گرایش به شعارها و برنامه های هر کاندیدی باید با دقت باشد.

حجت الاسلام محمدیان ضمن سپاسگزاری از مردم که مشارکت امروز توسط آنان انجام می شود بیان کرد: از کسانی که با راه درست به شور و شکوه جامعه برای مشارکت حداکثری جامعه تلاش کردند قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب انتخابات را برای مردم امانت خواندند و گفت: خیلی از برادران ما در هیئت اجرایی، نظارت، شوراهای اجرایی زحمت کشیدند اما حرف هایی است که عده‌ای پشت سر معامله کردند و گزارش می دهند که مشغول خریدن رای هستند و اینها عده ای از همان رد صلاحیت شده هایی هستند که خیلی ها پرونده آنان را می دادنند.

حجت الاسلام محمدیان گفت: احساس می کنم اگر یک جو اعتقاد به قیامت و ترس از خدا وجود داشته باشد بعضی ها اینگونه رفتار نمی کردند، اینها به شعور مردم توهین می‌کنند.

وی با بیان اينکه در خطبه های آینده و به موقع در این خصوص صحبت خواهیم کرد افزود: اگر قرار باشد این لباس روحانیت، این خوردن نان امام زمان(عج)، این جایگاه امامت جمعه، این تریبون و اعتقادات ما نتواند حرف حقی را که باید به مردم برسانیم، باید همه را به لقایش بخشید.

امام جمعه سنگر بیان کرد: اما امانت بودن رای مردم و مسامحه کردن در این امر چه از سوی هیئت های نظارتی، اجرایی و غیره خیانت در امانت است و این خیانت خودش یک منکر است.

حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: شرع دین اسلام ما را  به "نهی از منکر" امر کرده و تک‌تک آحاد جامعه مسئول هستند و در درجه اول مسئولین که قدرت اجرایی در دست آنان است و مرحله دوم تک‌تک ما مردم وظیفه داریم و نباید مسامحه کنیم.

وی سپردن امورات امر مهم به دست انسان هایی که فاسد هستند را خیانت دانست و با بیان اینکه ممکن است اتفاق‌هایی بعد از انتخابات رخ دهد گفت: یک سری از نامزدها بسیار زحمت کشیدند مشارکت را بالا بردند و پای کار آمدند ولی در پایان این انتخابات باید هیجان، التهاب و رقابت جای خودش را به رفاقت، متانت، اتحاد و همکاری بدهد زیرا اصل کلی ما وحدت ملی است و هر چیزی که این اصل را نقض کند باید با آن برخورد کرد، ما باید همیشه عزت نفس داشته باشیم.

کد خبر 1067661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha