دهه کرامت نویددهنده ادامه حیات  در چهارچوب دستورات قرآن و سنت است

آیت الله علما، گفت:دهه کرامت نویددهنده ادامه حیات در چهارچوب دستورات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و نجات ارزش های انسانی در سایه آموزه های دینی است.

آیت الله مصطفی علما در گفتگو با خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: انشاءالله همه ما خادمیار حضرت رضا(ع) و خدمتگزار به دین باشیم، دین را شعائرش زنده نگه می دارد و یکی از این شعائر که ابتکار شده است بزرگداشت و جشن های دهه کرامت و حضور خدام رضوی در استان ها است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه  افزود: حضرت رضا(ع) مورد احترام شیعه و سنی است، حضور، فعالیت و بزرگداشت این ایام در مناطق سنی نشین به خصوص اورامانات حائز اهمیت است.

 

وی خاطر نشان کرد:  نفع برنامه‌ ها برای دین اسلام است و ما هم تا جایی که می ‌توانیم باید برای اجرای آن ها تلاش کنیم و برای اجرای برنامه ‌های دهه کرامت جا دارد با برنامه ‌ریزی، ابتکار و کارهای نو از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

 

آیت الله علما  با اشاره به شعار امسال دهه کرامت «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل‌بیت(ع)» نام‌گذاری شده است تصریح کرد: بزرگداشت دهه کرامت از شعائر دین و اسلام است و باید همه در آن مشارکت داشته باشیم .

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: دلیل نامگذاری  این دهه بخاطر والدت باسعادت فرزندان امام هفتم، حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)است. زیرا مظهر کرامت انسانی و منزّه از هرگونه پستی و فرومایگی و مجهز به سالح تقوی و
پرهیزگاری بودند .

 

وی در پایان  تاکید کرد: امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) آموزگاران کرامت و انسانیت در تمام قرون و اعصار شدند و ارزش وجودی شان برای همیشه تاریخ زنده و ماندگار است .

 

 

کد خبر 1068225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha