مشارکت ۵۲ درصدی مردم استان قزوین در انتخابات ۱۴۰۰

حبیبی گفت: مردم استان قزوین با ثبت مشارکت ۵۲ و ۱۴ صدم درصد افتخار آفریدند و مشارکت آنها از میانگین کشوری حدود چهار درصد بالاتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» با اشاره به مشارکت مردم استان در انتخابات بیان کرد: با ثبت مشارکت 52 و 14 صدم درصدی خوشبختانه مردم این خطه افتخار آفریدند و مشارکت آنها از میانگین کشوری حدود چهار درصد هم بالاتر بود.

 

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین ادامه داد: همچنین مردم موقعیت شناس استان نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی که یک سال قبل برگزار شد، حدود 10 درصد بیشتر حضور داشتند و این افزایش مشارکت در شرایطی است که ویروس کرونا بر فضای استان به شدت سایه افکنده بود.

 

وی عنوان کرد: در این دوره 492 هزار و 518 نفر از مردم استان در انتخابات 28 خرداد شرکت کردند و مردم استان 315 هزار رای را به حجت الاسلام رئیسی اختصاص دادند که معادل 64 درصد آرای ریخته شده به صندوق ها است.

 

حبیبی یادآور شد: محسن رضایی 9 درصد آرا و عبدالناصر همتی هشت درصد و قاضی زاده هاشمی هم چهار درصد آرای مردم استان را به خود اختصاص دادند.

 

وی خاطر نشان کرد: منتخبان مردم در شهرها و روستاها هم مشخص و آگهی آن در رسانه ها منتشر شده است و چنانچه فرد یا افرادی به نتایج اعلام شده در شوراها معترض باشند، می توانند 2 روز بعد از انتشار آگهی به فرمانداری ها مراجعه کرده و هیئت های اجرایی هم موظف هستند در مدت پنج روز به اعتراض آنها رسیدگی کنند.

کد خبر 1068317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha