جشنواره کتابخوانی رضوی آثار و برکات سازنده ای در جامعه ایجاد کرده است

حجت‌الاسلام ‌نکونام، ایجاد ارتباط میان مردم و اولیا الهی (ع) را از کارهای ماندگاری دانست که دارای آثار و برکات سازنده برای جامعه خواهد بود که در برنامه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال تحقق است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام «محمدعلی نکونام» در دیدار با اعضا ستاد برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ایجاد ارتباط میان مردم و اولیا الهی (ع) را از کارهای ماندگاری دانست که دارای آثار و برکات سازنده برای جامعه خواهد بود که در برنامه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال تحقق است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد ادامه داد: کتاب و کتاب‌خوانی مساله‌ای بسیار حساس و کلیدی است که نقش آن را می‌توان گاهی در تصمیم‌های کلان کشور در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و اعتقادی مشاهده کرد.

 

وی بر شناسایی استعداد و ذائقه جامعه برای ایجاد تحول در امر کتاب و کتاب‌خوانی تاکید و تصریح کرد: اگر به خواست و تشنگی جامعه در این حوزه توجه شود، کتاب و کتابخانه‌ها با استقبال بیش از پیش روبه‌رو می‌شوند و سرانه مطالعه نیز افزایش می‌یابد.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را از جمله اقدامات موثر و مطلوب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دانست و افزود: جامعه امروز تشنه و علاقه‌مند به معارف و معانی ارزشمند دینی و اخلاقی، تاریخ اسلام، تفسیر قرآن و مسائل بنیادی و بصیرتی است و این جشنواره هرساله سعی کرده است به ارتباط بین جامعه و مبانی دینی توجه کند که اقدامی قابل ‌توجه‌ است.

 

وی یادآور شد: اگر چه استقبال مردم از این جشنواره فرهنگی مطلوب و رو به افزایش است اما باید برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی و راه‌های خلاقیت و ابتکار در این مورد دنبال شود.

 

کد خبر 1069385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha