از توزیع بیش از ۳ هزار بسته معیشتی تا تامین جهیزیه ۱۰ نوعروس در دوران شیوع کرونا

مسجد امام حسن مجتبی(ع) علاوه بر فعالیت خوب گروه جهادی حسنین(ع)، در قرائت ادعیه و زیارت‌نامه‌ها نیز روندی متفاوت نسبت به سایر مساجد در پیش گرفته است که همه اینها در افزایش استقبال مردم از این مسجد بسیار موثر بوده‌اند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد امام حسن مجتبی (ع) (واقع در تهران، خیابان دردشت) از جمله مساجد بسیار فعال در دوره شیوع ویروس کرونا بوده است که ضمن تعطیل نکردن برنامه ها در این دوره، در خدمت به آحاد مردم بسیار موفق کرده است.

 

مسجد امام حسن مجتبی (ع) با تلاش امام جماعتش که بیش از ۳۰ سال در این مسجد اقامه نماز جماعت می کند و همراهی هیئت امنا و بسیجیان پایگاه مقاومت شهیدان خالقی در دوره کرونا خوش درخشید که تاکنون شامل هشت دوره کمک های مومنانه، توزیع بیش از سه هزار بسته بهداشتی و کمک به ۱۰ نوعروس نیازمندان بوده است.

 

 

 

فعالیت گروه جهادی حسنین(ع) 

 

از اتفاقات بسیار خوب در مسجد امام حسن مجتبی (ع) تاسیس گروه جهادی حسنین (ع) با تلاش جمعی از بسیجیان پایگاه شهیدان خالقی و طلاب شرق تهران است. حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی فردوسی، امام جماعت این مسجد درباره این گروه جهادی، گفت: چند ماه از شیوع ویروس کرونا که گذشت بسیجیان مسجد امام حسن مجتبی (ع) تصمیم گرفتند به فعالیت های جهادی و خدماتی خود سر و سامان ببخشند و وقتی این موضوع را با بنده در میان گذاشتند به آنان پیشنهاد کردم که گروه جهادی تاسیس کنند.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) افزود: سرانجام در اواسط سال گذشته گروه جهادی حسنین (ع) تاسیس شد که تاکنون چند صد میلیون تومان برای خدمت به خانواده های نیازمند و تولید اقلام بهداشتی از مردم و سازمان های مربوطه جمع آوری کرده است.

 

این گروه جهادی به منظور تامین گوشت اهالی منطقه دردشت، اقدام به توزیع روزانه گوشت با قیمت کیلویی ۹۷ هزار تومان کرده است که علاقمندان برای دریافت این گوشت می توانند نام خود را به شماره 09229001250 پیامک کنند.

 

مسجدی فعال در دهه کرامت

 

 

 

 

مسجد امام حسن مجتبی(ع) در دهه کرامت علاوه بر برگزاری جشن های مذهبی و برپایی کاروان خودرویی و موتوری در سطح منطقه دردشت، هفتاد بسته ارزاق و بیش از هزار و پانصد پرس غذای گرم را میان نیازمندان توزیع کرد.

 

مسجد امام حسن مجتبی (ع) علاوه بر خدماتی که با تلاش پایگاه مسجد و گروه جهادی در سطح منطقه دردشت و شرق تهران دارد، در خدمت به مردم در برخی از مناطق حاشیه استان تهران و نیازمندان در استان های سیستان و بلوچستان و کرمان نیز بسیار فعال است به طوری که طی یک سال اخیر بسته های ارزاق و پوشاک به ارزش بیش از سیصد میلیون تومان را به دست نیازمندان در این مناطق رسانده اند.

 

باز نگاه داشتن در مسجد در دوه کرونا و نقش آن در افزایش کمک های مردمی

 

مسجد امام حسن مجتبی (ع) به گفته فردوسی در برگزاری برنامه های عبادی و مذهبی در دوره کرونا به خوبی عمل کرد به این معنا که تلاش کرد هیچ گاه در این مسجد بسته نماند و زمانی نماز جماعت با حضور کمتر از بیست نفر برگزار شد. فردوسی معتقد است وقتی در یک مسجد باز باشد بیشتر می توان کمک های مردمی را برای خدمت به خانواده های مستضعف جمع آوری کرد.

 

مشاهدات خبرنگار ما از حساسیت کارگزاران مسجد امام حسن مجتبی (ع) در رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خبر می دهد این درحالی است که با طولانی شدن دوره شیوع ویروس کرونا، برخی از مساجد حساسیت خود را نسبت به رعایت جدی این پروتکل ها نشان داده اند. هر فردی هنگام ورود به این مسجد، مورد تب‌سنجی قرار می گیرد، اگر ماسک نداشته باشد، ماسک به وی اهدا می شود و حتما باید دست ها خود را ضد عفونی کند.

فردوسی در این باره گفت: جالب است با تمام دقتی که ما در رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می دهیم، هنوز برخی از مردم که در مراکز پرجمعیت و شلوغ همچون مراکز خرید و پارک ها حضور می یابند، نسبت به حضور در مساجد ترس دارند که کمکاری رسانه ها در این زمینه بسیار اثر منفی داشته است. رسانه ها باید رعایت کامل نکات بهداشتی در مساجد را مرتبا به مردم نشان دهند.

 

برگزاری خلاقانه و بسیار متنوع برنامه های هفتگی در مسجد امام حسن مجتبی (ع)

 

از نکات بسیار جالب در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزاری برنامه های ثابت هفتگی به صورت متفاوت است به این صورت که همه روزه یک زیارت یا دعای غیرتکراری در این خانه خدا قرائت می شود. برای نمونه دوشنبه ها دعای یستشیر و روزهای سه شنبه، مناجات حضرت امیرالمومنین (ع) در مسجد امام حسن مجتبی (ع) قرائت می شود. به گفته فردوسی برگزاری این برنامه ها موجب شده است که میزان استقبال از نماز جماعت صبح در مسجد امام حسن مجتبی (ع) بسیار خوب باشد به طوری که در برخی از روزها بیش از پنجاه نفر در این نماز و برنامه های پس از آن شرکت می کنند.

 

مسجد امام حسن مجتبی (ع) با تلاش کارگزارانش و به دلیل واقع شدن در بخشی از منطقه دردشت که پر از مراکز تجاری است، جزو مساجد برقرار است و همه روزه از یک ساعت مانده به اذان ظهر تا دو ساعت پس از اذان مغرب باز است تا هم ساکنان و هم کسبه این منطقه و رهگذران در انجام فریضه نماز دچار مشکل نشوند. از کارهای جالب در این مسجد برگزاری کلاس های مشاوره طب اسلامی در روزهای شنبه از ساعت ۹ تا 13 است.

 

مسجد امام حسن مجتبی (ع) که دو سه سالی است کار ساخت ساختمان جدید آن در پنج طبقه تمام شده است هم دارای خانه خادم و همه خانه عالم است، هرچند امام جماعت فعلی آن، با وجود مستاجر بودن علاقه ای به استفاده از این فضا برای خود ندارد و فعلا آن را اجاره داده اند تا در تامین هزینه های جاری و بدهی های مربوط به نوسازی این خانه خدا کمک حال باشد.

 

سخن آخر اینکه طبق مشاهدات خبرنگار ما همچنان که مسجد امام حسن مجتبی (ع) در مقابله با کرونا بسیار جدی است با فعالیت جهادی اهالی اش در دستگیری از نیازمندان تهرانی و غیر تهرانی بسیار موفق عمل کرده است.

کد خبر 1070162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha