وجود مشکلات متعدد بر سر راه توسعه بخش گردشگری زیرکوه

حبیبی گفت: نبود برنامه مناسب برای مشارکت مردم در مناطق گردشگری، طولانی شدن اجرای پروژه‌های گردشگری و عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه از مهم ترین موانع موجود بر سر راه بحث توسعه گردشگری شهرستان زیرکوه است.

«عباس حبیبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: عملیات اجرایی بیش از سه پروژه بخش گردشگری شهرستان زیرکوه از اواخر سال گذشته شروع شده است.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زیرکوه در ادامه بیان کرد: این پروژه ها شامل اجرای شبکه برق کمپ کویر همت آباد و اجرای شبکه برق دره تجنود و اجرای روشنایی کمپ کویر همت آباد با اعتباری بالغ بر سه هزار و 700 میلیون ریال است.

 

وی ادامه داد: از این پروژه ها بحث شبکه برق و اجرای روشنایی کمپ کویر همت آباد به اتمام رسیده است و عملیات اجرایی شبکه برق دره تجنود نیز نیمه تمام است.

 

حبیبی در خصوص مرمت و احیای آب انبار های شهرستان زیرکوه عنوان کرد: امسال بحث احیا و مرمت 2 آب انبار روستای گردشگری افین با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان در دستور کار قرار گرفت.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زیرکوه با اشاره به اینکه عملیات اجرایی دو پروژه در بخش گردشگری این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون آغاز شده است، ادامه داد: این پروژه ها شامل پروژه برق کمپ آبیز و شبکه برق دره تجنود است که با اعتباری حدود۴۰۰ میلیون تومان در دست اجرا قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه مشکلات فراوانی بر سر راه بخش گردشگری زیرکوه قرار دارد، افزود: نبود برنامه مناسب برای مشارکت مردم در مناطق گردشگری از مهم ترین این مشکلات است و به دلیل اهمیت موقعیت جغرافیایی مناطق گردشگری شهرستان زیرکوه اگر به این موضوع توجه نشود قطعا به خاطر سیاست های غلط شاهد خالی شدن مرز مشترک با افغانستان خواهیم بود.

 

حبیبی در ادامه بیان کرد: طولانی شدن اجرای پروژه‌های گردشگری و به همین دلیل عدم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عدم معرفی جاذبه‌های بکر و مناطق گردشگری توسط متولیان این امر از دیگر مشکلاتی است که بر سر راه بحث توسعه بخش گردشگری این شهرستان قرار دارد.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زیرکوه گفت: تا موقعی که کارشناسان در اتاق های خود زیر باد کولر برای مناطق گردشگری تصمیم گیری کنند و آشنایی با مناطق گردشگری نداشته باشد مشکلی حل نخواهد شد.

 

 

کد خبر 1070438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha