شهروند رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای سر بسته را جدی بگیرند

بهنامجو شهروندان را به رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی، جلسات و فضاهای سر بسته دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، «اکبر بهنامجو» در جلسه گام پنجم طرح شهید سلیمانی در محل سپاه حضرت عباس(ع) استان گفت: از یک ماه گذشته وضعیت مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ تا حدودی کاهش یافته و وضعیت پایداری در سطح استان حاکم بود ولی به منظور پیشگیری از افزایش بستری ها و انتقال این ویروس از مسافران تابستانی باید اقدامات پیشگیرانه و لازم انجام شود.

 

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در حال حاضر به جز مرکز استان تمام شهرستان ها به وضعیت زرد در آمده اند، تصریح کرد: وضعیت شهرستان اردبیل به رنگ نارنجی و شهرستان های همجوار هم به لحاظ حضور مسافران تابستانی شکننده است و باید پروتکل های اعمال شده را رعایت کنیم.

 

این مقام مسئول ادامه داد: باید نظارت بر تجمعات و مراکز خرید به ویژه نانوایی ها و غذا خوری ها افزایش یابد و بسیجیان و عوامل قرارگاه شهید سلیمانی با توجه به تجربیات گذشته به سراغ افراد قرنطینه شده در منازل بروند و خدمات درمانی لازم را ارائه دهند.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد گروه های سنی در معرض خطر واکسینه شده اند، افزود: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۹۱ هزار نفر از گروه سنی بالای ۸۰ سال واکسینه شده اند و تعدادی از افراد گروه خطر نیز مبتلا شده و بهبود یافته اند و تا حدودی بدن آنها نسبت به این ویروس مقاوم شده است.

 

استاندار اردبیل اطلاع رسانی برای احتمال جهش کرونا در پیک پنجم را از ضروریات بر شمرد و بیان کرد: طبق روال ماه های گذشته باید فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را اطلاع رسانی و آموزش های لازم نیز تبین شود.

 

بهنامجو با بیان اینکه شهرهای گردشگری استان در فصل گرم سال پذیرای مسافران است، اظهار داشت: این پذیرش معائب و محاسنی دارد محاسن آن رونق بازار اقتصاد استان و بازار است و معایب آن نیز افزایش کرونا در سطح استان است که باید با نظارت و کنترل بیشتر از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره برداری شود.

 

استاندار اردبیل یادآور شد: شهرهای سرعین، خلخال، نیر ، نمین و مشگین شهر به دلیل وجود آب و هوای مناسب و ظرفیت گردشگری بیشترین مسافران را پذیرش می کنند و طبق رنگ بندی نیز محدودیتی برای ورود مسافران وجود نداشته است.

 

وی تنها راه مقابله با شیوع و انتشار این ویروس را همکاری و هماهنگی همه دستگاه های مرتبط و عوامل گردشگری بر شمرد و عنوان کرد: شهرستان بیله سوار وضعیت آرام و متعادلی دارد و شهرستان های خلخال و پارس آباد تا حدودی شکننده و در معرض خطر هستند و تا حدودی شیب بستری افزایش یافته و زنگ خطری برای پیک پنجم است.

 

این مقام مسئول بهره گیری از واکسن داخلی را یکی از موفقیت های بزرگ در جهان دانست و اعلام داشت: مقام معظم رهبری از واکسن داخلی استفاده کرد و این نشانه موفقیت و اعتماد به دانشمندان ایرانی است و اگر دو یا سه ماه مدیریت شود به تولید انبوه می رسد و آن وقت همه مردم بالای ۱۸ سال از این واکسن بهره مند خواهند شد.

 

به گفته استاندار اردبیل تا موقع بازگشایی مدارس معلمان و استاتید و دانشجویان در اولویت تزریق واکسن قرار می گیرند تا کلاس ها به صورت حضوری برگزار شود.

 

بهنامجو با بیان اینکه عوامل ستاد مقابله با کرونا و قرارگاه شهید سلیمانی طبق روال قبل باید تذکرات لازم را جهت رعایت پروتکل های بهداشتی ارایه دهند، خاطر نشان کرد: برای اینکه مثل گذشته به پیک پنجم بر نخوریم و استان اردبیل رنگ قرمز تبدیل  نشود باید نظارت و کنترل افزایش یابد.

 

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) و جمعی از اعضای حاضر در جلسه دیدگاه و پیشنهاد های خود را ارائه دادند و معاون بهداشت استان گزارش کلی از آخرین وضعیت کرونا در استان و ایران را تشریح کرد.

کد خبر 1070560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha