«بر ساحل صحیفه» باب آشنایی جوانان با صحیفه سجادیه است

حجت الاسلام حیدری ابهری با بیان اینکه «بر ساحل صحیفه» در بردارنده ۳۶۵ نکته از صحیفه سجادیه با ادبیات جوان پسند است، گفت: این کتاب جوانان را مشتاق به مطالعه صحیفه سجادیه می کند.

خبرگزاری شبستان- سرویس فرهنگی- مریم داوری: «حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری» از نویسندگان و شاعرانی است که برای سه گروه سنی خردسال کودک و نوجوان کتاب می نویسد. وی تاکنون کتابهای زیادی با محوریت دین و اخلاق نوشته است که از آن میان می توان به خداشناسی قرآنی کودکان،خدا و قصه هایش، زیارت عاشورا در نگاهی دیگر،فرهنگ نامه سوره های قرآن، دایره المعارف شیعه، کودکان می پرسند و نقاشی های خدا اشاره کرد. وی برگزیده شانزدهمین و هفدهمین دوره جایزه کتب فصل، برگزیده دهمین جشنواره کتابهای آموزشی رشد و برگزیده نخستین جشنواره کتاب سال رضوی شده است. به تازگی کتابی با با عنوان « بر ساحل صحیفه» از این نویسنده منتشر و روانه بازار کتاب شده است. به منظور اطلاع از جزئیات این کتاب  گفتگویی با حجت الاسلام حیدری ابهری ترتیب دادیم که بدین شرح است:

 

موضوع کتاب «بر ساحل صحیفه» چیست؟

این کتاب 365 نکته از صحیفه سجادیه است که به زبانی ساده و قابل فهم تبیین شده است.

 

مخاطبان اصلی این کتاب چه کسانی هستند؟

 بنده نکاتی از صحیفه سجادیه را انتخاب کردم که برای جوانان مفید و مشکل گشا باشد.سعی کردم این 365 نکته را با ادبیات جوان پسند توضیح دهم. وقتی نوجوانان و جوانان به صحیفه سجادیه نگاه می کنند، چیزی دستگیرشان نمی شود. 365 نکته را به عنوان آغاز آشنایی با صحیفه سجادیه نوشتم که متوجه شوند و تمایل پیدا کنند که کتاب صحیفه سجادیه را بخوانند. 4-5 سطح فضاسازی ذهنی کردم و سپس جمله ای از امام سجاد (ع) را آوردم که قابل درک و هضم باشد تا برای مخاطب جا بیفتد. خدا را شکر این کتاب از ادبیات خوبی برخوردار است.

 

کتاب «بر ساحل صحیفه» شامل چند بخش یا چند فصل است؟

این کتاب فصل بندی و بخش بندی ندارد. سعی کردم نکاتی را از صحیفه سجادیه استخراج کنم که جوان امروزی بتواند با آن ارتباط برقرار کند. 365 به تعداد روزهای سال است و بنده موضوعات متنوع اخلاقی، عرفانی، توحیدی، اعتقادی، تاریخی و اجتماعی را انتخاب کردم.

فکر می کنید کتاب «بر ساحل صحیفه» چقدر مورد استقبال واقع می شود؟

تصور کنید آدمی را نمی شناسید؛ یک ربع وقت دارید که آگاهی کلی به او بدهید.شرح و کل دعا را نیاوردم بلکه نکته ها را آوردم یک مشت نمونه خروار است و سعی کردم آن یک مشت را از صحیفه سجادیه ارایه دهم که مخاطب ترغیب شود به سراغ صحیفه رود. از طرفی تلاش کردم که ادبیات لطیف و دلنشین باشد. بر این اساس فکر می کنم کتاب با استقبال خوبی روبرو شود.

 

تحقیق و نگارش این کتاب چقدر طول کشید؟

صحیفه سجادیه را پنج بار مباحثه و تدریس کرده بودم و به آموزه ها و یافت هایی رسیده بودم. این نکات به خاطر تدریس مکرر پخته شده بود. برای همین فیش برداری زمان کمتری بود. برخی از دعاهای صحیفه سجادیه را 20 بار در تبلیغات و سخنرانی هایم توضیح داده بودم، برای همین به نکات اشراف داشتم. با این وجود نوشتن بر ساحل صحیفه شش ماه زمان برد.

 

گفتنی است، کتاب «بر ساحل صحیفه» مشتمل بر 365 نکته از صحیفه سجادیه نوشته «حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری» به تازگی در دو رنگ با قطع جیبی در شمارگان دو هزار و 500 نسخه با قیمت 65000 تومان از سوی نشر جمال چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

 

کد خبر 1070660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha