دانش‌آموزان برگزیده مسابقات قرآن و عترت در یزد تجلیل شدند

در مراسمی و با حضور جمعی از مسئولان، از دانش‌آموزان برگزیده سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس ناحیه دو یزد تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، در مراسمی،  در محل مسجد روضه محمدیه(حظیره) که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، از دانش‌آموزان برگزیده سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس ناحیه دو یزد تجلیل به عمل آمد.

حمید اسمعیلی‌زاده، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو یزد در این مراسم، با تشریح ابعاد مختلف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ساحت‌های شش‌گانه آن از جمله ساحت تربیت عبادی، تحول را بالاتر از تغییر دانست و اظهار کرد: برای به بار نشستن سند تحول بنیادین، عزم ملی لازم است و دانش آموزی که در این ساحت‌ها تربیت می‌شود، باید آینده خود و کشورش را تأمین کند.

اسمعیلی‌زاده بیان کرد: زیربنای تربیت انسان، تربیت عبادی است و در این سند، معلم به عنوان مربی معرفی شده که بسیار فراتر از یک معلم می‌تواند در زوایای تحصیلی دانش آموز، ایفای نقش کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو یزد با اشاره شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، تأکید کرد: تجربه‌ای که در دوران شیوع این ویروس منحوس بدست آمد، این بود که مدرسه و معلم، جایگزین ناپذیر است و هرگز فضای مجازی و تجهیزات الکترونیکی، نمی‌تواند نقش حضور در کلاس را به طور حتی ۵۰ درصد ایفا کند.

محمدحسین کاظمی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد نیز  قرار گرفتن در مسیر قرآن را مایه آرامش انسان دانست و گفت: کسانی که با قرآن مأنوس هستند، در زندگی خود مشکلات به مراتب کمتری دارند.

وی تأکید کرد: وقتی فردی در مسیر قرآن کریم قرار گرفت، مهمترین وظیفه‌ای که برعهده دارد، اشاعه، نشر و ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی است.

یادآور می‌شود اجرای گروه تواشیح، تلاوت دانش‌آموزان برگزیده و تجلیل از دانش آموزان برگزیده مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس ناحیه دو یزد و همچنین مدیران مدارسی که در این مسابقات و نیز مسابقات فرهنگی هنری حائز رتبه برتر ناحیه و استان شده بودند، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کد خبر 1070813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha