درخواست مرکز حقوقی بحرین از آل خلیفه برای پایان دادن به شکنجه زندانیان

یک مرکز حقوقی بحرین از آل خلیفه خواست به شکنجه بدنی و روانی زندانیان پایان دهد و فعالان سیاسی بازداشت شده را آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، مرکز حقوق بشر بحرین در بیانیه ای اعلام کرد: در بحرین اگرچه رژیم آل خلیفه مدعی است که علیه شکنجه و زندانی هدفمند شهروندانش است، اما واقعیت این مسئله کاملا با گفتمان قانون و دولت در تضاد است.

 

این مرکز اعلام کرد: وضعیت حقوق بشر در بحرین از آغاز تظاهرات 2011 میلادی تا امروز وخیم تر شده است. براساس گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در بحرین در سال 2020 میلادی، بازداشت شدگان از جمله کودکان گزارش دادند که موارد نقض از جمله ضرب و شتم و برخورد بد روانی علیه آنها انجام شده است.

 

کمیته مستقل حقیقت یاب گزارش داد که دولت بحرین از شکنجه سیستماتیک و سایر شکنحه های بدنی و روانی برای بازداشت شدگان استفاده می کند. پنج مورد مرگ به دلیل شکنجه وجود دارد که علی صقر، زکریا العشیری و عبدالکریم فخراوی از جمله افراد کشته شده زیر شکنجه در زندان های آل خلیفه هستند.

 

در این بیانیه آمده است: وضعیت شیخ زهیر جاسم عباس عاشور از روحانیون بحرینی تحت شکنجه، بدرفتاری و محرومیت از مراقبت های پزشکی قرار دارد. وی به دلیل سخنانش درباره حقوق اساسی بشر در زندان است.

 

این مرکز خواستار پایان دادن به نقض حقوق بشر و آزادی زندانیان و فعالان سیاسی بحرینی و بازجویی از عاملان شکنجه زندانیان شد.

کد خبر 1070929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha