جمهوری اسلامی ایران پرچم دار مبارزه با مواد مخدر در دنیاست

رحمانی گفت: بسیاری از کشورها مانند آمریکا و اروپا نه تنها امکانات مبارزه با مواد مخدر را دارند بلکه در به کارگیری آن به خصوص در مبداها کوتاهی می کنند و در این خصوص جمهوری اسلامی ایران پرچم دار این مبارزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علی رحمانی» در همایش گرامیداشت سالروز مبارزه با مواد مخدر که امروز (سه شنبه ۸ تیر) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر بهترین خدمتی است که می توانیم در عرصه کنونی که دنیا گریبانگیر آن است و کشورهای مختلف در این خصوص گرفتار هستند، داشته باشیم.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین  ادامه داد: بسیاری از کشورها مانند آمریکا و اروپا نه تنها امکانات مبارزه با مواد مخدر را دارند بلکه در به کارگیری آن به خصوص در مبداها کوتاهی می کنند و در این خصوص جمهوری اسلامی ایران پرچم دار این مبارزه است و حدود ۴ هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر گواه این عملکرد خوب ایران در زمان انقلاب اسلامی است و استان قزوین هم شهدایی را در این راه تقدیم کرده است.

 

وی عنوان کرد: افغانستان در شرق ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر اقدامات خود را دارد و کشورهای سودجو هم نه تنها مقابله با این امر نمی کنند، بلکه تکنولوژی لازم را برای تهیه انواع مواد مخدر به خصوص مواد مخدر صنعتی می دهند که اینها موجب آلودگی منطقه می شود.

 

رحمانی اعلام کرد: ۹۰ درصد از کشفیات مواد مخدر تریاک توسط جمهوری اسلامی کشف می شود که این آمار قابل توجه است و همچنین ۷۰ درصد کشفیات مرفین، ۲۰ درصد از کشفیات هرویین و پنج درصد از کشفیات حشیش هم توسط جمهوری اسلامی کشف می شود.

 

وی تأکید کرد: بیشتر آمارهای کشفیات مربوط به شرق کشور می شود که جان بر کفان نیروی انتظامی اجازه نمی دهند این مواد مخدر به طرف مرکز و غرب کشور وارد شود و جمهوری اسلامی با صداقت هر چه تمام این موضوع را انجام می دهد.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین خاطر نشان کرد: در استان ها هم ما باید ویژه تر نسبت به موضوعات مختلف در حوزه مبارزه با مواد مخدر اقدام کنیم، شهدا جان خود را در این راه تقدیم کردند و ما باید ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

 

وی توضیح داد: استان قزوین برای مباحث مختلف برنامه های کاملی در سال گذشته داشته است اعم از پیشگیری که طرح یاریگران زندگی توسط اداره کل آموزش و پرورش استان اجرا شد و ۱۵۰ دانش آموز و فرهنگی که در این طرح ها موفق بودند، مورد تشویق قرار گرفتند.

 

رحمانی یادآور شد: ۱۳ سمن فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان شناسایی کردیم که از آنها تقدیر می شود و ما در مسیر تقدیر از فعالان این حوزه در استان، از قریب ۵۰۰ نفر در این یک هفته به صورت متناوب تقدیر می کنیم.

 

کد خبر 1071294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha