کانون‌ های مساجد یکی از نهادهای مهم فرهنگی در کشور هستند

شریفی بابیان اینکه توجه به کانون های فهما به عنوان یک نهاد اثرگذار در جامعه یکی از وظایف مسئولین فرهنگی است گفت: امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه فرهنگ و هنر به یک نهادهای مهم فرهنگی در کشور تبدیل شده‌اند.

«ابراهیم شریفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: توجه به کانون های فهما به عنوان یک نهاد اثرگذار در جامعه یکی از وظایف مسئولین فرهنگی است.

 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه فرهنگ و هنر به یک نهادهای مهم فرهنگی در کشور تبدیل شده‌اند.

 

وی با اشاره به لزوم ایجاد تحول در برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد برای پیشبرد اهداف این کانون ها،‌تصریح کرد: در میان جوانان و نوجوانان مسجدی باید استعدادیابی شود، چه بسیار استعدادهای بالقوه‌ای در مساجد هستند که اگر بالفعل شوند هنرمندانی شایسته خواهند شد.

 

شریفی با تاکید بر این که باید به کار فرهنگی به دیده‌ تکلیف نگریست، اذعان داشت: در حوزه فرهنگ و هنر با کمی گرایی نمی‌توان به نتیجه‌ای رسید و باید با عزمی جمعی به سمت کیفی ‌گرایی حرکت کنیم.

 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری مساجد را محوری‌ترین نهاد انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: باید در این نهاد مقدس و تاثیرگذار، شیوه های کارآمدتری را تعریف کنیم و امروز این موضوع می تواند به هدف کانون های فرهنگی هنری مساجد تبدیل شود.

 

وی خواستار تربیت هنرمندانی شد که خیزش گاه آنان مسجد است و هنرمندان مسجدی نیز طلایه‌داران هنر متعهد هستند و می‌توانند اتفاقات خوبی را در عرصه‌ فرهنگ و هنر رقم بزنند.

 

این مقام مسئول با تأکید بر تقویت نگرش هنری در کانون ‌های مساجد، گفت: نگرش جدید کانون ‌های فرهنگی هنری توجه به قشر کودک، نوجوان و جوان و با رویکرد سند تحول ستاد اجرای برنامه ‌های هنری در مساجد است.

 

کد خبر 1071388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha