بیش از دوهزار نفر در شیروان متقاضی مسکن ملی شدند

مدیر اداره راه و شهرسازی شیروان گفت: از ابتدای شروع ثبت نام طرح ملی مسکن طی پنج مرحله تاکنون، دو هزار و ۲۲۲ نفر در شیروان متقاضی طرح اقدام ملی مسکن شدند.

«محمود رضازاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: طی پنج مرحله ثبت نام طرح ملی مسکن دو هزار و ۲۲۲ نفر در شیروان متقاضی طرح اقدام ملی مسکن شده اند.

 

مدیر اداره راه و شهرسازی شیروان عنوان کرد: متولی این طرح، بنیاد مسکن، اداره راه و شهرسازی و آموزش و پرورش است که هزار و  ۷۹۸ واحد توسط بنیاد مسکن احداث می شود.

 

رضازاده خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش متولی ساخت ۱۸۹ واحد و راه و شهرسازی متولی ساخت  ۲۳۵ واحد است که تاکنون از این تعداد برای ۷۲ نفر افتتاح حساب انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه محل ساخت مسکن ملی کوی وحدت شیروان است، تصریح کرد: مبلغ آورده اولیه 400 میلیون ریال است و مبلغ وام بین یک میلیارد ریال با 18 درصد کارمزد است که در آینده تا 1.5 میلیارد ریال افزایش پیدا خواهد کرد و هزینه ساخت بر اساس تورم روز است از سویی الباقی پول براساس پیشرفت فیزیکی طرح از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.

 

رضازاده بیان کرد: متقاضی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از هیچ ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد، به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن) از دیگر شرایط است.

 

مدیر اداره راه و شهرسازی شیروان با اشاره به دیگر شرایط این طرح افزود: متقاضی باید متأهل و یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می توانند در این طرح شرکت کنند.

 

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1071733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha