«سارا جمشیدی» جوان ترین داوطلب کنکور سراسری فردا وارد رقابت می شود

«سارا جمشیدی» داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۰ از شهر بجنورد با ۱۳ سال سن، جوان ترین داوطلب کنکور امسال است که در این رقابت ها حاضر شده و فردا در رشته علوم تجربی در این آزمون شرکت می کند.

«مهدی مودی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: «سارا جمشیدی» پس از پایان تحصیلات پایه اول ابتدایی، با جهش سه پله ای مقاطع (دوم، سوم و چهارم) در دومین سال تحصیلی خود در پایه پنجم ابتدایی مشغول به تحصیل شد و امسال در ۱۳ سالگی در پایه دوازدهم موفق به اخذ دیپلم شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: این داوطلب کنکور سراسری در دبیرستان شاهد نجابت شهر بجنورد تحصیلات خود را به پایان رساند.

 

وی اظهارداشت: امسال ۱۶ هزار و ۷۸۳ داوطلب از استان در کنکور سراسری رقابت می‌کنند که شامل ۱۰ هزار و ۳۲ دانش آموز دختر و ۶ هزار و ۷۵۱ دانش آموز پسر می شود.

 

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا و نگرانی داوطلبان،  تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری امسال در این استان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

 

مودی با اشاره به اینکه۶۰ درصد از داوطلبان این استان، دختران هستند، گفت: ۴۳ حوزه ویژه دختران و ۳۹ حوزه برای پسران و ۱۲ حوزه به صورت مختلط پیش بینی شده است.

 

«سارا جمشیدی» از کودکی به عنوان یک نخبه مطرح بود و در چهار سالگی به خواندن و نوشتن دو زبان فارسی و انگلیسی مسلط بود و پس از ورود به مدرسه، بر دروس ابتدایی تا پایه چهارم، بر ریاضیات تا پایه پنجم، آناتومی بدن، بیماری ها، علوم، جانورشناسی و گیاه شناسی تسلط داشت.

 

وی همچنین بر جغرافیای کامل ایران و ۴۰ کشور و تاریخ ادبیات ایران هم تسلط  دارد و ۱۷ سوره از قرآن کریم را نیز حفظ است.

 

 

کد خبر 1071837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha