تخت های بیمارستانی جنوب و شرق استان کرمان در حال تکمیل/کاهش مرگ و میرها احتمالاً ناشی از واکسینه شدن است

دکتر رشیدی نژاد با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در استان کرمان گفت: اما اینکه آمار فوتی ها کاهش یافته حدس می زنیم به دلیل واکسینه شدن باشد زیرا قبلاً روزانه ۳۰ فوتی و هم اکنون حدود ۹ فویت داریم و امیدواریم کمتر هم بشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ در پی بحران کرونا و ورود کرمان به پیک پنجم شیوع بیماری؛ جلسه ستاداستانی میدریت و مقابله با بیماری کرونا ویروس، شنبه(12 تیر) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان؛ استاندار، اعضای شورای تأمین و...برگزار و وضعیت استان نگران کننده گزارش شد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، امام جمعه کرمان در این نشست طی سخنانی کوتاه یادآور شد:  امروز، روز همراهی و همدلی است و امیدوارم با تصمیمات عاقلانه و درست استان را نجات دهیم و اجازه ندهیم آمار مبتلایان بالا برود.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: حضور بنده هم به جهت برای گفتن خسته نباشید و هم اعلام کمال همکاری است.

 

 

محمدصادق بصیری، جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هم وضعیت ۳ شهر استان را زرد، ۴ شهر هشدار نارنجی و 16 شهر پرخطر و قرمز اعلام و بیان کرد: این دلالت بر موج پنجم کرونا در استان می کند و باید تصمیمات جدی در افزایش سطح مراقبت های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری گرفت.

 

 

وی با تأکید بر اینکه باید با تخلفات به نحو مطلوب و قانونی برخورد شود؛ از تنظیم نامه ای برای ارسال به قرارگاه کشوری ستاد ملی کرونا خبر داد که در آن اتخاذ تصمیماتی فراتر از محدودیت های هوشمند درخواست شده است.

 

 

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت بیماری در استان گفت: در چند هفته اخیر وضعیت شهرها وارد بحران جدی تر شده و پترن(الگو) هم دلتا و هندی است.

 

 

وی به تعداد بیش از یک هزار بیمار کرونایی بستری در بیمارستان های استان اشاره و بیان کرد:  آمار بیماران سرپایی بیشتر شده و متوسط بستری های روزانه به 330 نفر بیمار در روز رسیده است.

 

 

رشیدی نژاد از رو به تکمیل بودن ظرفیت تخت های بیمارستانی در جنوب و شرق استان کرمان به دلیل همجواری با هرمزگان و سیستان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۴۰بیمار در آی سی یو و ۴۵ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

 

 

وی با بیان اینکه در پیک قبلی ۲۰۰ فوتی در هفته داشتیم اما این آمار در هفته قبل ۶۲ مورد بود؛ تصریح کرد: حدس می زنیم کاهش درصد فوتی ها به دلیل واکسینه شدن باشد زیرا قبلاً روزانه ۳۰ فوتی و هم اکنون حدود ۹ فویت داریم و امیدواریم کمتر هم بشود.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه همه چیز دست علوم پزشکی نیست و فقط خدمات درمانی دست ما است؛ گفت: بقیه دستگاه های بین بخشی و مردم هم دخیل هستند.

 

 

وی ادامه داد: یک هزار و 500 تخت بیمارستانی و یک هزار و 200 تخت  آی سی یو از قبل آماده کردیم اما فکر می کنم آمار بالا برود  لذا درخواست داریم از مراجعه غیرضروری و عمل های جراحی غیر اورژانسی پرهیز شود.

 

 

رشیدی نژاد در پاسخ به سئوال نماینده مجلس مبنی بر شائبه آلوده بودن اَنبه های موجود در بازار گفت: چنین چیزی تاکنون ثابت نشده ضمن اینکه سرایت پذیری از سطوح منتفی است و میوه هم که قبل از مصرف باید شسته شود.

کد خبر 1072366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha