تهدید پاندمی کرونا در پیک پیش رو جدی گرفته شود/گچساران و بهمئی نیازمند توجه ویژه است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امنیت، سلامت و جان مردم همچنان اولویت نخست است، گفت: باید در این زمینه عادی انگاری و سهل انگاری نشود و تهدید پاندمی کرونا در پیک پیش رو را جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۱۲ تیر ماه) در نشست استانی ستاد مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد، با هشدار به اینکه، در حال حاضر نخستین مورد تهدید کننده کووید-۱۹ بوده و بلایا و مشکلاتی را که برای سلامت، فعالیت ها، ارائه خدمات و معیشت مردم ایجاد می کند، دغدغه ماست، اظهار کرد: برای جلوگیری از همه مخاطرات کرونایی راهی به جز رعایت کامل پروتکل های و شیوه نامه های بهداشتی نداریم.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، شیوع بیماری کووید -۱۹ نوع جهش یافته آن در برخی از استان های همجوار شدت گرفته، بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، عدم برگزاری مراسمات و تجمعات تاکید کرد.
 

وی بر نظارت بیشتر بازاریان و کسبه به خصوص پاساژها، کنترل ترددهای شبانه، جلوگیری از ورود خودروها با پلاک غیر استانی از روزهای چهارشنبه تا شنبه به یاسوج و سی سخت و رعایت کامل شیوه نامه ها در ادارات استان تاکید کرد.
 

کلانتری تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا در گچساران و بهمئی شدت گرفته، نزدیک به ۲ برابر شده و نیازمند تدابیر ویژه است و باید اقدامات و تمهیدات لازم را به عمل آوریم تا علاوه بر جلوگیری از شیوع بیشتر، شهرستان های دیگر را نیز تحت تاثیر قرار ندهد.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به برخورد با متخلفین و قانون شکنان تاکید کرد و گفت: کسانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند در مشکلات، بلا و مصیبت هایی که برای دیگران ایجاد می کنند، نقش دارند.
 

رئیس شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان کنکور سراسری در استان، گفت: دانشگاه یاسوج، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه های اجرایی در تامین امنیت و فضا برای برگزاری این آزمون به خوبی عمل کردند.
 

وی تصریح کرد: خوشبختانه این آزمون به هر لحاظ در شرایط خوب و سالم با کنترل، نظارت و رعایت پروتکل های بهداشتی در استان برگزار شد.
 

کلانتری ابراز داشت: خانواده های داوطلبان هم با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون ازدحام در شرایط خوبی فرزندان خود را مشایعت و همراهی کردند که از آنها تقدیر و تشکر می کنم.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ابعاد مختلف جنایت ضد بشری آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری ایران اشاره کرد و گفت: شهادت ۲۹۰ مسافر پرواز شماره ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حمله موشکی ناو آمریکایی، جنایتی بزرگ که در تاریخ برای همیشه ماندگار خواهد بود.
 

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهادت ۲۹۰ مسافر در دوازدهم تیر سال ۱۳۶۷، سی و یکمین سالگرد این واقعه را به ملت ایران، مردم استان به ویژه خانواده های معظم شهدای این واقعه تسلیت گفت.

کد خبر 1072393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha