شلتوک‌کاری در مسیر تالاب و خشکسالی ۲ مشکل اصلی در رسیدن آب به هورالعظیم است

سلیمانی دشتکی با در بازدید هوایی از تالاب هورالعظیم گفت: در حال حاضر ۲ مشکل در رسیدن آب به هور العظیم وجود دارد که یکی از آنها شلتوک کاری‌های فراوانی است که در مسیر آب به هورالعظیم شکل گرفته و دیگری خشکسالی و کاهش بارندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» امروز (یکشنبه ۱۳ تیر) در بازدید هوایی از تالاب هورالعظیم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از تالاب هورالعظیم و پنج حوضچه‌ این تالاب بازدید داشتیم، حوضچه یک و پنج تالاب به دلیل سطح ارتفاعی که دارند به طور کامل آبگیری نمی‌شوند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر آب از مسیر کرخه رهاسازی شده و ۵۰ درصد آبگیری صورت گرفته است افزود: حوضچه‌های ۲، سه و چهار بالای ۸۰ درصد آبگیری شدند.

 

وی اضافه کرد: طبق مصوبه ستاد سازگاری با کم‌آبی مقرر شده بود ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب به هورالعظیم برسد تاکنون حدود ۵۰ میلیون مترمکعب رسیده و تا شهریور سال جاری تلاش می‌کنیم حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب آبرسانی انجام شود‌.

 

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در حال حاضر ۲ مشکل در رسیدن آب به هور العظیم وجود دارد که یکی از آنها شلتوک کاری‌های فراوانی است که در مسیر آب به هورالعظیم شکل گرفته است‌.

 

وی با اشاره به اهمیت محیط زیست بر زندگی در کل استان و کشور عنوان کرد: آسیب‌دیدن محیط زیست تبعات مختلفی را به دنبال دارد و بر زندگی همه مردم تاثیر خواهد گذاشت، از این رو از فرماندارن و نیروی انتظامی خواستیم که در مسیر کرخه و کارون نظارت بیشتری داشته باشند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه مشکل دوم خشکسالی است که امسال با آن مواجه شدیم ابراز کرد: در سال جاری به علت کاهش بارندگی به شدت کم‌آبی داریم از این رو باید برخی موارد رعایت شود تا بتوانیم از محیط زیست محافظت کنیم.

 

وی یاد آور شد: محیط زیست همانطور که از نامش پیداست محیط زندگی است و اگر محیط زیست از بین برود قطعا زندگی انسان با مخاطره روبه‌رو می‌شود.

 

کد خبر 1072634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha