بیانیه گام دوم انقلاب  مهم ترین استراتژی در نظام اسلامی/انسان دانا و مومن محور توسعه در یک جامعه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروی انسانی که دچار آسیب باشد جامعه نیز دچار مشکل خواهد شد در حالی که انسان دانا و مومن محور توسعه در یک جامعه به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید ناصر رضایی» امروز (۱۳ تیر ماه) در دومین همایش منطقه ای «اعتیاد، چهره ها و چالش ها» که در تالار فرهنگیان گچساران برگزار شد، گفت: پیشگیری و مقابله با پدیده شوم اعتیاد حاصل تلاش های عزیزان در سطح کشور بوده، هرچند در سطح استان و شهرستان نیز اقدامات قابل توجهی در این حوزه صورت گرفته و گچساران شهرستان نمونه در بحث مبارزه با مواد مخدر بوده است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد افزود: در زمینه کشفیات، مقابله، پیشگیری و درمان اقدامات خوبی در این شهرستان انجام شده و حتی در بحث ترک اعتیاد بانوان مرکز نمونه ای در سطح جنوب دارند.

 

وی ادامه داد: در همه نظام نقشه راهی برای ادامه مسیر آن جامعه طراحی می شود، بنابراین  بیانیه گام دوم انقلاب به نوعی مهم ترین استراتژی است که در نظام اسلامی وجود دارد و کلمه و کلمه باید بر روی آن بحث شود، چرا که حضرت آقا فرمودند «خودسازی، جامعه پردازی و  تمدن سازی باید مورد توجه قرار گیرد».

 

رضایی تصریح کرد: نیروی انسانی که دچار آسیب باشد جامعه نیز دچار مشکل خواهد شد، در حالی که انسان دانا و مومن محور توسعه در یک جامعه به شمار می رود.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: حدود چهار هزار شهید والامقام در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب کرده ایم و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۵ شهید تقدیم انقلاب شده که ۱۵ جانباز هم در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان مان داریم.

 

وی ادامه داد: امروز با چهار چالش نابودی محیط زیست، بحران های اتمی، بحران فقر و بحران سوء مصرف مواد مخدر در جهان روبرو هستیم، در بحث تجارت هم تجارت بالای اسلحه و مواد مخدر را در سطح دنیا شاهد هستیم.

 

رضایی در ادامه، گفت: امروز نیز افزایش درجه خلوص مواد برای تخریب بیشتر را در سطح دنیا داریم که در ایالت های آمریکا چنین است که میزان وابستگی افراد را بالا می برند.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در کشور ما ۴.۷ درصد دانشجویان ما سابقه مواد دارند که ۳/۵ درصد کانابیس(حشیش و ماری جوانا) مصرف می کردند، افزود: در بین دانش آموزان ما که حدود ۲ درصد ضریب شیوع و سابقه تجربه مواد را دارند در سطح دبیرستان نیز ماده اولیه مصرف ماری جوانا و دیگر مشتقات مواد مخدر است.

 

وی یادآور شد: امروز با تغییر در باور و کاهش نگاه منفی به مواد مخدر روبرو هستیم، چرا که حرمت عدم مصرف مواد مخدر درحال شکسته شدن بوده، در حالی که یکی از ارزان ترین نوع مواد مخدر همین ماری جوانا است که در کشور ما بعداز کشفیات تریاک، کشفیات ماری جوانا را داشته ایم.

کد خبر 1072673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha