برخورد قانونی با تغییر کاربری اراضی زراعی/ شناسایی ۵۹۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در گیلان

پیرعلایی با بیان اینکه با تغییر کاربری در روستاهای گیلان برخورد قانونی صورت می گیرد گفت: تا کنون ۵۹۶ فقره پرونده ساخت و ساز غیر مجاز در گیلان به ثبت رسیده است.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،  «یاور پیرعلایی» امروز(دوشنبه، ۱۴ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز قلم و روز دهیاری و شهرداری، با بیان اینکه مسکن محرومین از جمله فعالیت هایی است که توسط دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان در دست انجام است گفت: سال گذشته بنیاد مسکن و وزارت کشور، سهمیه ساخت سه هزار مسکن محرومین را به گیلان واگذار کرد.

 

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان ادامه داد: تا کنون عقد قرارداد با ۲ هزار و ۷۰۰ مسکن محرومین انجام شده است و برای سه هزار مسکن پروانه صادر شده است.

 

پیرعلایی با بیان اینکه یک هزار و ۷۰۰ روستا در گیلان از آب شرب سالم برخوردارند افزود: ۲ هزار و ۵۶۳ روستا از زیرساخت‌های شبکه برق بهرمند هستند.

 

وی در ادامه به راهداری اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ۲ هزار کیلومتر از روستاهای گیلان دارای آسفالت هستند.

 

 


مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان اجرای طرح هادی در روستاها را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: تاکنون در ۹۷۵ روستا طرح هادی اجرا شده است و ۲ هزار و۶۰ روستا در اجرای طرح هادی قرار دارند‌.

 

وی با بیان اینکه دهیاران نماینده دولت در اداره روستاها هستند اضافه کرد: گیلان دارای یک هزار و ۸۳۶ دهیار است ضمن اینکه ۱۱۹ کد آبادی در دست پیگیری است.

 

پیرعلایی تصریح کرد : یک هزار و ۵۸۵ دهیار در گیلان در طرح درجه بندی دهیاران قرار گرفتند که تا کنون ۹۲۰ دهیاری صاحب درجه شده‌اند.

 



وی به طرح بیمه حوادث متمرکز در روستا اشاره و تصریح کرد: تاکنون ۸۰ هزار خانوار روستایی در گیلان تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.‌

 

مدیرکل امور روستایی و عشایری گیلان اذعان کرد: ۴۲۵ خانه هلال در روستاهای استان راه اندازی شده که این خانه های هلال برای نخستین بار در کشور در گیلان اجرا شده است.

 

پیرعلایی به ایجاد مشاغل روستایی اشاره و اظهار کرد: در این راستا ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده و ۶ هزار و ۶۰۰ اشتغال در روستاهای استان صورت گرفته است.

 

وی به تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌های سنگین پرداخت و بیان داشت: تا کنون ۱۲ ماشین سنگین به دهیاری‌های گیلان اختصاص یافته است.

 

پیرعلایی به تخلفات ساختمانی در روستاها اشاره کرد و افزود: از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی طبق قانون جلوگیری خواهد شد و ساختمان های احداث شده تخریب می شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه با تغییر کاربری ها برخورد جدی و قانونی می شود، تصریح کرد: طبق گزارش های دریافتی از یکی روستاهای گیلان، پرونده قضایی تشکیل و در عرض ۲۴ ساعت ساختمان پلمپ شد.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۹۶ پرونده تغییر کاربری در استان شناسایی و تشکیل پرونده قضایی شد و از روند آن جلوگیری و ساختمان‌های ساخته شده تخریب می‌شود.




کد خبر 1073029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha