همراهی اصناف در مقابله با ویروس کرونا، ستودنی است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با قدردانی از همراهی اصناف و بازاریان در جریان مقابله با ویروس کرونا، گفت: همراهی و کمک واحدهای صنفی در جنگ با این ویروس برای جلوگیری از نشر آن و عدم افزایش تعداد فوتی‌ها، ضروری و درعین‌حال ستودنی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛  حجت‌الاسلام والمسلمین "رضا نوری" امروز ( چهاردهم تیرماه) در نشستی که به‌منظور تجلیل از واحدهای صنفی برتر در زمینهٔ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار شد، اظهار کرد: مقابله با این ویروس به‌مثابه جنگ است؛ ازاین‌رو باید با وجود تمام مشکلات و تبعات، در میدان ماند و مبارزه کرد.

 


 

 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: در این راستا تعطیلی‌های مقطعی بازار اگرچه مشکلاتی را برای اصناف به وجود می‌آورد؛ اما همراهی و کمک واحدهای صنفی در جنگ با این ویروس برای جلوگیری از نشر آن و عدم افزایش تعداد فوتی‌ها، ضروری و درعین‌حال ستودنی است.

 


 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: کسانی که با تعطیلی واحدهای صنفی خود از تجمع افراد جلوگیری کرده و زمینه‌ساز رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌شوند و یا افرادی که در زمینهٔ تولید ماسک و سایر اقلام بهداشتی موردنیاز برای مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند در واقع در حال تهیه ابزار و سلاح برای این جنگ هستند و بدون شک نزد حق‌تعالی مأجور خواهند بود.

 

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی همه افراد و اقشار، تصریح کرد: اگر توجهی به فاصله‌گذاری و رعایت موارد بهداشتی مقابله با کرونا نداشته باشیم و از قِبَل بی‌توجهی ما، یک فوتی به تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری اضافه شود، عمل ما مصداق قتل غیر عمد است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: درواقع وقتی از این زاویه به موضوع نگاه کنیم می‌بینیم اهمیت بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا بسیار بالا است و کسی حق ندارد در این زمینه اهمال کند.

 


 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با قدردانی از همراهی اصناف و بازاریان در جریان مقابله با ویروس کرونا، گفت: در بسیاری از کشورهای مدعی پیشرفت و توسعه، شاهد این همراهی اصناف و بازاریان و گروه‌های مختلف مردم با کادر درمان نبودیم و مکرراً می‌دیدیم برخی افراد و اقشار در برابر نکات بهداشتی و دستورات مسئولان درمانی خود ایستادگی کرده و کار را سخت‌تر می‌کردند؛ اما بحمدالله ما در کشور ازاین‌گونه مسائل نداشتیم.

 


 

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: اینکه اصناف و بازاریان ما در زمینهٔ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در کشور حائز رتبه دوم شده‌اند، ستودنی و شایسته تقدیر است و ان‌شاءالله با تداوم این روند رعایت و فاصله‌گذاری اجتماعی و واکسیناسیون افراد با استفاده از واکسن ایرانی، شاهد اتمام شیوع این ویروس منحوس باشیم.

 

 

 

کد خبر 1073082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha