سه دستگاه بالگرد به اطفای حریق در فارس اختصاص داده شد

عزیزی گفت: با هماهنگی و پیگیری های انجام شده، وزارت دفاع با اختصاص سه دستگاه بالگرد برای اطفای حریق در فارس موافقت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم عزیزی»، امروز (سه شنبه 15 تیر) با اشاره به آتش سوزی های اخیر برخی شهرستان های فارس در جمع خبرنگاران گفت: با هماهنگی و پیگیری های انجام شده، وزارت دفاع با اختصاص سه دستگاه بالگرد برای اطفای حریق در فارس موافقت کرده است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: با فرا رسیدن فصل گرما شاهد وقوع آتش سوزی در مناطق جنگلی مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد شده ایم و لازم است مدیریت قبل از حادثه می توان از وقوع آتش سوزی تا میزان زیادی جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آموزش نقش مهمی در مدیریت بحران ایفا می کند و در پیشگیری بسیاری حوادث نقش موثری دارد.

وی تصریح کرد: لازم است دستگاه های متولی به ویژه مدیریت بحران در فصولی که امکان آتش سوزی کمتر است، مهارت آموزی به ساکنان مناطق جنگلی را در اولویت قرار دهند و منفعل نباشند.

عزیزی با تاکید بر نقش کارهای فرهنگی در حفظ منابع طبیعی بیان کرد: مهارت آموزی به اطفای حریق محدود نمی شود بلکه کار فرهنگی و بالا بردن اطلاعات مردم در مورد اهمیت جنگل ها و منابع طبیعی مهمتر وظیفه متولیان امر است.

 

وی تاکید کرد: تجهیز مدیریت بحران با وسائل به روز و کارآمد حیاتی است و نمایندگان مجلس می توانند از ظرفیت های ملی خود در این زمینه استفاده کنند.

کد خبر 1073172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha