امام جماعتی که گلاب‌گیری را فرصت کارآفرینی کرده است

حجت الاسلام والمسلمین رسولی کهکی، امام جماعت مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) با راه‌اندازی کارگاه گلاب‌گیری نشان داد یک ابتکار در حوزه اقتصادی می‌تواند اهالی مسجد و تمام علاقمندان به مسجد و روحانیت را با خود همراه کند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد در آموزه های دینی، مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت است، یعنی مسجد هم برای دنیای ما و هم برای آخرت ما برنامه دارد لذا مسجد سعادت دنیوی و اخروی ما را تامین می کند. با توجه به اینکه مسجد محل اجتماع و مورد اعتماد مردم است، می تواند در مردمی کردن اقتصاد مقاومتی و در آبادانی دنیا نقش آفرینی کند.

 

مدیریت مسجد هم با ائمه جماعات است بنابراین وقتی یک امام جماعت، ابتکاری در حوزه اقتصادی انجام می دهد، اهالی مسجد و تمام علاقمندان به مسجد و روحانیت را با خود همراه می کند. فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رسولی کهکی، امام جماعت مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) واقع در تهران، بلوار ارتش، ابتدای شهرک گلاب گیری، نمونه ای از جهاد اقتصادی یک امام جماعت در جهش تولید و اشتغال زایی است.

 

اهالی شهرک محلاتی تهران به گفته حجت الاسلام والمسلمین اکبر زوبین، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شمیرانات، همگی حاج آقا رسولی را می شناسند و کارگاهی که وی راه انداخته است، هم مخاطبان و هم مشتریان زیادی در داخل و خارج از کشور پیدا کرده است.

 

زوبین در این ارتباط به شبستان گفت: آقای رسولی نشان داد می توان هم یک امام جماعت موفق بود و هم یک فعال اقتصادی؛ باتوجه به اینکه مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) در محدوده اداره تبلیغات اسلامی شمیرانات واقع شده است ما از کار امام جماعت آن حمایت کرده ایم و امسال همزمان با روز تبلیغ و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی از آقای رسولی تقدیر به عمل آوردیم.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شمیرانات اضافه کرد: کارگاه گلاب گیری و عرق گیری حاج آقای رسولی که به «شیخ» معروف است، در شمال تهران زبانزد خاص و عام شده و در زمانی که خیلی ها از کمبود امکانات و بودجه گلایه می کنند، ایشان به عنوان یک امام جماعت، با این کار خود اهمیت داشتن روحیه جهادی و باور انقلابی را نشان داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رسولی کهکی نیز در خصوص این ابتکارش به شبستان گفت: با توجه به اینکه مدیر آستان حضرت سلطانعلی بن محمد باقر (ع) در مشهد اردهال بودم و این روستا به گلاب گیری معروف است، همیشه دوست داشتم که کارگاه گلاب گیری و عرق گیری ایجاد کنم بر همین اساس، کارگاه سنتی گلاب و عرقیات سنتی را در شهرک محلاتی شمیرانات تهران تاسیس کردم.

 

درآمدزایی برای ۱۰ نفر توسط امام جماعت مسجد حضرت فاطمه زهرا (س)

موسس و مسئول کارگاه سنتی گلاب و عرقیات سنتی شیخ افزود: اکنون سه نفر همه روزه در این کارگاه کار می کنند و شش هفت نفر نیز به صورت غیر مستقیم از فعالیت های این مجموعه، درآمد کسب می کنند، به این صورت با راه اندازی کارگاه سنتی گلاب و عرقیات سنتی شیخ توانستیم برای ۱۰ نفر درآمدزایی کنیم.

 

علاقه اهالی مساجد شمیرانات به همکاری افتخاری در کارگاه شیخ

کارگاه سنتی گلاب و عرقیات سنتی شیخ بیش از همه در میان اهالی مساجد شهرک شهید محلاتی تهران مخاطب و مشتری دارد. زوبین در این خصوص به شبستان گفت: اهالی مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) از اینکه امام جماعت مسجدشان چنین ابتکار و خلاقیتی داشته است، بسیار خوشحال هستند و به گفته برخی از آنها به خود افتخار می کنند. همین موضوع موجب شده که به صورت خودجوش به تبلیغ این کار امام جماعت شان بپردازند.

 

نمایشگاه محصولات کارگاه سنتی گلاب و عرقیات سنتی شیخ بارها و بارها در مساجد شمیرانات برپا شده است و به گفته رسولی، بسیاری از نمازگزاران این مساجد علاقمند به همکاری افتخاری در این کارگاه هستند. رسولی کهکی در این خصوص گفت: بنده خیلی تلاش کردم، کاری نکنم تا فعالیتم در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) این شبهه را ایجاد نکند که دارم از این مسجد برای تبلیغ کارگاه شیخ سوء استفاده کنم، شاید همین موضوع موجب شد که اهالی این مسجد بارها از علاقه خود به همکاری در این کارگاه بگویند.

 

تبدیل تهدید کرونا به فرصت پشتیبانی از تولید

شیوع ویروس کرونا موجب رونق بیشتر کارگاه سنتی گلاب و عرقیات سنتی و علاقه اهالی مساجد شهرک محلاتی برای استفاده از محصولات سنتی این کارگاه شده است. حاج آقا رسولی نیز با خود عهد کرده است که بخشی از درآمد سالیانه خود را صرف خدمت به نیازمندان به ویژه کمک های مومنانه مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) کند. در واقع این امام جماعت توانسته با کمک مسجدی ها تهدید کرونا را به فرصت مانع زدایی و پشتیبانی در مسیر تولید تبدیل کند.

 

کد خبر 1073309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha