ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در دستور کار بسیج سازندگی

محترمی گفت: ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی برای ولی نعمتان انقلاب در دستور کار بسیج سازندگی در سال جاری قرار گرفته است.

«امید محترمی» با اشاره به فعالیت های گسترده بسیج سازندگی در بخش های مختلف و استقبال اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان از این فعالیت ها به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: فراخوان ثبت نام اردوهای جهادی تابستانه در سطح استان مرکزی اعلام شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با بیان اینکه بسیج سازندگی استان مرکزی در راستای رسالت ها و ماموریت های مهم خود ازجمله زدودن غبار فقر و محرومیت از مناطق کم برخوردار و محروم در طی ایام مختلف سال رزمایش های مختلفی برگزار می کند، افزود: بیش از یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی از اقشار مردم در استان مرکزی فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه این گروه های جهادی بشتر قشر جوان و نوجوان هستند، بیان کرد: این عزیزان با رویکرد کاملا تخصصی، در گوشه و کنار استان مرکزی سازماندهی شده و در راستای ارائه خدمت به مردم تلاش می کنند.

فعالیت های عمرانی در راستای محرومیت زدایی مهمترین رویکرد بسیج سازندگی

 

محترمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه یکی از عرصه های مهم فعالیت گروه های جهادی فعالیت های عمرانی در راستای محرومیت زدایی است، گفت: پروژه هایی محرومیت زدایی شامل ساخت مسکن محرومین، بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده، کانال کشی آب کشاورزی، لایروبی قنوات، لوله گذاری زمین های کشاورزی، لایروبی رودآب ها، ساخت استخر ذخیره آب، ساخت زمین های ورزشی روباز، اجرای پروژه های انتقال آب شرب، ساخت مدرسه، بازسازی مدارس و... از جمله فعالیت های گروه های جهادی است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در تابستان امسال در راستای اجرای پروژه های عمرانی محرومیت زدایی بیش از ۸۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شده اند، گفت: شمار زیادی از این جهادگران بسیجی مهندسین عمران و کشاورزی هستند که در عرصه های مرتبط خدمات ارائه می کنند.

 

این مقام مسئول  ادامه داد: در سالجاری ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی برای ولی نعمتان انقلاب در دستور کار بسیج سازندگی استان مرکزی قرار گرفته که امید است با مشارکت خیرین و دستگاه های متولی ساخت آنها با سرعت بیشتری انجام شود.

اجرای پروژه های آب و کشاورزی از دیگر برنامه های بسیج سازندگی

 

محترمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کمبود آب در بسیاری از مناطق شهری و روستای گفت: فعالیت در این راستا از دیگر برنامه های بسیج سازندگی است که امید است بتوانیم گام های موثری در این راستا برداریم.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه های مرتبط با آب و کشاورزی یکی دیگر از برنامه های مهم بسیج سازندگی است، افزود: سال گذشته بیش از ۳۵ کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی، ۲۵ کیلومتر کول گذاری و در مجموع احداث ۳۰ هزار متر مکعب استخر ذخیره آب کشاورزی با مشارکت مردم و گروه‌های جهادی انجام شد.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ادامه داد: اجرای این پروژه ها در راستای صیانت از آب بسیار موثر واقع شد و توانست به شکل میانگین از هدر رفت ۲۸ درصدی آب در مناطق اجرای طرح جلوگیری کند و امسال نیز در دستور کار است.

 

وی یکی دیگر از عرصه های مهم فعالیت جهادگران بسیجی را مقابله با بیماری کرونا دانست و گفت: در قالب قرارگاه کمک مومنانه و طرح شهید سلیمانی خدماتی شامل تهیه و توزیع بسته معیشتی، ضدعفونی معابر و اماکن، کمک به کادر درمان و سایر فعالیت ها ارائه می شود.

فعالیت بیش از 12 گروه مختصص در حوزه بهداشت دام و طیور

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه بهداشت دام و طیور یکی دیگر از عرصه های فعالیت جهادگران بسیجی است، خاطر نشان کرد: بیش از ۱۲ گروه متخصص در سطح استان مرکزی در این زمینه فعالیت دارند.

 

محترمی با اشاره به اینکه در راستای اجرای برنامه های محرومیت زدایی در سطح استان و رزمایش تابستانه جهادگران بسیجی، بسیج سازندگی استان مرکزی از کلیه علاقمندان به فعالیت های جهادی ثبت نام به عمل می آورد، گفت: امید است با حضور و مشارکت گسترده جهادگران بسیجی بتوانیم گامی موثر در راستای محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان برداریم.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ادامه داد: اردوهای جهادی تابستان در عرصه های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، درمانی و بهداشتی برگزار می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج در سراسر استان مراجعه کنند.

کد خبر 1073363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha