کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی در خرید و فروش ارزهای دیجیتالی

سردار جعفری از دستگیری اعضای یک باند که در پوشش خرید و فروش ارز دیجیتال اقدام به ۳۰۰ میلیارد کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، سردار « غلامرضا جعفری » در گفتگویی خبری اظهار کرد: درپي وصول چندين فقره پرونده مبني بركلاهبرداري یک نفر از طريق خريد و فروش بيت كوين (ارز ديجيتال)، پرونده به صورت ويژه دردستور كار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي هرمزگان قرارگرفت.

 

وی افزود: در تحقيقات اوليه به عمل آمده شكات مدعي بودند كه فردی که خود را به عنوان مسئول انجام ارز ديجيتال معرفي کرده باعث جلب اعتماد شکات شده است لذا برابر توافق انجام شده مقرر شده در ازاي سرمايه گذاري از طرف شکات، متهم مبلغ 10 درصد از سود حاصله از فعاليت در بازار ارز ديجيتال را به آنان اختصاص دهد.

 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ادامه داد: متهم پس از دريافت سرمايه از شكات در ماه هاي اوليه سود حاصله را پرداخت کرده و از این طريق اعتماد شكات و مال باختگان را در جهت افزايش سرمايه جلب کرده و آنان ترغيب به افزايش سرمايه شدند و پس از دريافت مبالغي به عنوان افزايش سرمايه از مال باختگان، متواري شده است.

 

جعفری گفت: با انجام اقدامات پليسي محل زندگی نامبرده در یکی از شهرستان استان فارس شناسايي كه اكيپي از عوامل اين پليس با اخذ نيابت قضائی به شهرستان عزيمت و با رصد مسيرهاي تردد متهم، پس از چند روز تعقيب و مراقبت محل هاي اختفای نامبرده شناسایي و طی یک عملیات منسجم پلیسی دستگير و به پليس آگاهي منتقل شد.

 

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر اینکه درتحقیقات فني صورت گرفته متهم به کلاهبرداری 300 میلیارد ریالی با 2 نفر از همدستان خود اعتراف کرد، خاطر نشان کرد: با توجه به اظهارات متهم و شناسایی سایر همدستان وی، محل اختفا سایر اعضای این باند نیز شناسایی و در عملیات هایی جداگانه دستگیر شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از تحقيقات جامع و تکمیل پرونده، متهمان که به بزه ارتکابي و کلاهبرداری به ارزش 300 میلیارد ریال معترف شده بودند به همراه پرونده به دادسرا اعزام و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

 

 

کد خبر 1073555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha