شرکت برق ۱۰۰ میلیارد تومان طلب از مشترکین دارد

شیرخانی با بیان اینکه در استان ایلام بالغ به صد میلیارد تومان از مشترکین برق طلب داریم، گفت: احداث شبکه و تاسیسات پست برق برای شرکت ها و واحدهای تولیدی و صنعتی بر اساس قانون برعهده بهره بردار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر عامل شرکت برق استان ایلام در دیدار تولیدکنندگان و صاحبان واحدهای تولیدی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: همکاران من در صنعت برق و به ویژه در بخش توزیع برق کمترین قصور را در مشکلات پیش آمده در امر قطعی های برق دارند چرا که صنعت برق کشور یک در واقع یک زنجیره است که حلقه اول آن تولید، بعد انتقال و سپس توزیع است.

 

«هادی شیرخانی» با بیان اینکه بنا به دلایل متعددی از جمله کاهش تولید برق در کشور امروز شاهد قطعی های برق در سطح کشور هستیم، ابراز کرد: ما هم در صنعت برق صنعت گر هستیم، در زمینه تولید برق تا توزیع آن با مشکلاتی مواجه هستیم،  در این مقطع بعد از ۴۰ سال انقلاب شکوهمند اسلامی باید با هم شفاف صحبت کنیم،  متاسفانه مدیرانی ضعیفی مانند من برای نگهداری صندلی خود حاضرند، چشم بپوشیم و نظرات کارشناسیی خود را نگوییم.

 

وی با بیان اینکه  قیمت تمام شده یک کیلووات برق در کشور ۱۵۰۰تومان است ولی  قیمت تحویل آن به مردم عزیز حدود ۱۵۰ تومان است، ابراز کرد: به همین دلیل و این اختلاف قیمت بین تولید و توزیع ما امروز ما نتوانسته ایم  در بخش تولید برق سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم به نیازها پاسخ دهیم.

 

مدیرعامل شرکت برق استان ایلام یادآور شد:  شرکت توزیع برق یک شرکت خصوصی و سهامی خاص است و دارای اساسنامه خاص خودش است،در خصوص تامین برق شهرک صنعتی شباب باید توجه داشت که یکی از زیرساخت های مهم هر شهرک صنعتی، تامین زیرساخت های آب و برق است و قبل از هر گونه اجرای طرحی از جمله ایجاد شهرک های صنعتی باید از روز اول پست های برق را احداث و  راه اندازی کرد و زیرساخت های آن فراهم شود.

 

شیرخانی، ابراز کرد: یکی از موضوعات و چالش های پیش روی توزیع برق استان طلبی است که از مردم و واحدهای تولیدی و دستگاه های اجرایی داریم، در استان ایلام بالغ به صد میلیارد تومان طلب داریم اما الان برای پرداخت حقوق کارکنان باید از بانک های استان وام دریافت کنیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از آفت های که دچار سیستم مدیریتی شده است این است که در مسائل مدیریتی باید همه را راضی کرد، گفت: مدیران برای اجرای قانوان و رعایت قانون هستند، یکی از حوزه هایی که تولید کنندگان اعتراض دارند،  بخش قانونی مسائل است، در این مورد باید گفت یا باید قانون را رعایت کرد و یا اینکه بی قانونی را ترویج داد.

 

مدیرعامل شرکت برق استان ایلام، ابراز کرد: تمامی مواردی که با شرایط ویژه در بحث تولید به ما ارجاع داده شده است، تامین برق شده است و قانون را هم باید رعایت کرد، باید به مسایل، علمی نگاه شود اقتصادی که دستوری شد باعث ایجاد مسائل و مشکلات می شود، باید عقلانیت و علم را بپذیریم،در تمامی مدتی که در خدمت مردم استان بودیم تلاش کرده‌ایم که در راستای حل مشکلات مردم گام برداریم.


وی خاطرنشان کرد: تامین برق و احداث پست شرکت ها و واحدهای تولیدی دستورالعمل دارد، احداث شبکه و تاسیسات پست برق بر اساس قانون برعهده بهره بردار است و این روالی است که در تمام کشور جاری و ساری است، اما علی رغم این هم با وجود همه مشکلات، هر کاری که از دستمان برای کمک به واحدهای تولیدی برآمده است فروگذار نکرده ایم.
 

کد خبر 1073698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha