فاصله معنادار زمان دسترسی خانوارها به مسکن/ پروژه ۴ هزار واحدی کرمان با مشکل تأمین آب روبرو است

نشست شورای مسکن با ارتباط تصویری با معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و مهمترین چالش ها در خصوص اقدام پروژه ملی مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمود محمودزاده، چهارشنبه(۱۶ تیر) در ارتباط تصویری با شورای مسکن استان با بیان اینکه زمان دسترسی خانوارها به مسکن فاصله معناداری پیدا کرده است؛ افزود: به همین لحاظ با توجه به سیاست های دولت از آذر ماه 97 طرح اقدام ملی مسکن کلید خورد و عملیات اجرایی آن از شهریو ماه 98 آغاز شد. 

 

 

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه حاکمیت است نه وزارت راه و شهرسازی و ما براساس قانون اساسی باید به مسئله مسکن مردم بپردازیم؛ گفت: 530 هزار واحد مسکن اقدام ملی در کشور در دست اجرا داریم که در ماه جاری مرحله دوم افتتاح را با حضور رئیس جمهوری خواهیم داشت.

 

 

وی افزودن اینکه این دومین افتتاح طی یکسال و هشت ماه گذشته است؛ گفت: در شهر کرمان به دلیل فقر اراضی دولتی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به عنوان کارگزار کمک گرفتیم که هیچ وجهی دریافت نمی‌کند و کاملاً رایگان حضور دارند. 

 

محمودزاده با اشاره به توافق انجام شده با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام؛ قیمت زمین را قبل از تغییر کاربری یعنی ارزش افزوده، کارشناسی شده و به صورت اقساط بلند مدت از مردم دریافت می کنیم و در طرح اقدام ملی مسکن فقط زمین تهیه می کنیم و تسهیلات بانکی و مابقی آورده خود مردم است.

 

 

علی زینی وند، استاندار کرمان نیز با بیان اینکه اقدام ملی مسکن برای قشر نیازمند جامعه است و پولی که داده‌اند خرج زندگی و خانواده آنها بوده، تأکید کرد: پس هیچ بهانه ای برای کندی پروژه را نه می‌پذیریم و نه جایز هست.

 

 

وی با اشاره به اینکه به جز کمبود آب که در دست بررسی است؛ هر کجا که کار به بن بست رسید دستگاه ها با معاونت عمرانی استانداری و یا خود من در میان بگذارند؛ تصریح کرد: نباید کارها معطل بماند.

 

 

 استاندار کرمان از وزارت راه درخواست کرد: توجه ویژه ای به استان کرمان شود تا پروژه های آن به بهره برداری برسد.

 

 

سیدمصطفی آیت‌‌اللهی موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به پیگیری برای حل مشکلات به جز در مواردی که زیربنایی بوده اشاره و بیان کرد: پروژه اقدام ملی که 4 هزار واحد است با کمک ستاد اجرایی فرمان امام در استان در حال انجام است.

 

 

وی با اشاره به حل مشکلات این پروژه از جمله تغییر کاربری و صدور  پروانه، تصریح کرد: در موضوع خدمات زیربنایی، استان کرمان به طور کلی با کمبود آب مواجه است و شهر کرمان در این رابطه شرایط بدتری دارد.

 

 

آیت اللهی موسوی ادامه داد: این پروژه نیازمند تأمین آب زیادی است و بر اساس مصوبه اخیر دولت پیش بینی شده بخشی از هزینه زیربنایی برای این موضوع تأمین شود.

 

 

 

علی حاجی زاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان هم گفت: با شروع طرح ملی مسکن از اول مهر ماه سال ۹۷؛ طی ۵ مرحله بیش از ۶۰ هزار نفر در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۹ هزار نفر واجد شرایط هستند و تاکنون کار بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ نفر آغاز شده است.

 

 


وی با بیان اینکه در بحث تأمین زیرساخت ها مشکلاتی وجود دارد؛ اظهار کرد: پیگیر برطرف کردن این مشکلات هستیم.

کد خبر 1073712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha