راه‌اندازی بخش كودك در كتابخانه‌های عمومی مازندران برای تشويق به كتابخوانی

ولیپور گفت: راه اندازی بخش كودك در كتابخانه های عمومی می تواند با ايجاد فضای آموزشی و تأمين منابع مناسب كودكان، موجبات ترغيب و تشويق كودكان و نوجوانان به امر كتابخوانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «آرزو ولیپور» امروز(۱۶تیرماه) در مراسم روز بزرگداشت ادبیات کودک و نوجوان در  همایش ملی جوانه ها با حضور استان های كرمانشاه، البرز و مازندران به صورت مجازی برگزار شد روز ادبیات کتاب کودک و نوجوان را فرصت مناسبی جهت آشنا کردن کودکان با کتاب و بهانه‌ای برای ورود کتاب به زندگی آنها و انس کودکان با کتاب، تضمینی براستحکام تربیت و فرهیختگی نسل آینده یک جامعه عنوان کرد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران تصریح کرد: روز ملی ادبیات کودک و نوجوان فرصت مهمی است برای اینکه بتوانیم کتاب را به‌عنوان یار مهربان وارد زندگی کودکان و نوجوانان‌مان کنیم.

 

وی افزود: راه اندازی بخش كودك در كتابخانه های عمومی می تواند با ايجاد فضای آموزشی و تأمين منابع مناسب كودكان، موجبات ترغيب و تشويق كودكان و نوجوانان به امر كتابخوانی شود.

 

ولیپور خاطرنشان کرد: اداره كل كتابخانه های عمومی استان علاوه بر تجهيز بخش های كودك به كتب مناسب، برنامه هاي فرهنگي خوبي از جمله قصه گويي، مسابقات نقاشي و برنامه هاي نمايشي را براي كودكان عضو كتابخانه در طول سال اجرا می كنند.

 

وی گفت: در این برنامه فرهنگی که با حضور مجازی اعضای کودک و نوجوان فعال کتابخوان مازندران، اعضای محافل ادبی، کتابخوانان و کتابداران دیگر استانها برگزار شد، کتاب‌های «راز مثل‌های ما» اثر محمد میرکیانی، و «مثل هیچ‌کس» نوشته سپیده خلیلی از نویسندگان برجسته ادبیات کودک و نوجوان با حضور مجازی این دو نویسنده کشوری مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

 

گفتنی است، ۱۸ تیرماه سالروز درگذشت مرحوم مهدی‌ آذریزدی، پیر قصه‌های کودک و نوجوان کشور به عنوان روز «ادبیات کودک و نوجوان» نامگذاری شده است.

 

کد خبر 1073766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha