سرانه کتابخوانی در استان سمنان بیش از میانگین کشوری است

صالحی سرانه کتابخوانی رادر استان سمنان بیش از میانگین کشوری دانست وگفت: با این حال این آمار با میزان مطلوب فاصله زیادی دارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، سید «عباس صالحی » در ادامه سفر یک روزه به استان سمنان و در بازدید از دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر سرانه مطالعه در کشور۱.۵ ساعت در هفته است که در این میان استان سمنان با ۱.۸دهم ساعت در هفته بالاتر از میانگین کشوری را از آن خودکرده است. گفت: لازم است مسئله کتاب و کتابخوانی به خصوص در استان‌ها جدی‌تر پیگیری شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید براینکه مساله کتاب و کتابخوانی جدی‌تر پیگیری شود ادامه داد: استان‌هایی مانند سمنان که زمینه فرهنگ مطالعه قوی‌تری دارند در صورت تلاش بیشتر می‌توانند در کشور تاثیرگذار باشند.

 

وی با اشاره به اینکه کتابخوانی نه تنها دانش را افزایش می‌دهد بلکه سلامت روح و فکر و رفتار افراد را نیز تحت تاثیر مثبت قرار می‌دهد،اظهارداشت: جامعه سالم و توسعه یافته به کتاب نیاز دارد.

 

صالحی با بیان اینکه باشگاه‌های کتابخوانی می‌توانند مکانی خوبی برای ترویج و توسعه کتابخوانی محسوب شوند، افزود: سابقاً ۵۰ باشگاه کتابخوانی در استان سمنان وجود داشت اما اکنون با توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، بیش از دو هزار باشگاه کتابخوانی در استان وجود دارد و ۲۵ هزار دانش‌آموز در این باشگاه‌ها عضویت دارند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کارت‌های هوشمند کتاب و کتابخوانی را طرحی موثر دانست و گفت: استفاده از این کارت‌ها توسط دانش‌آموزان، گزارش دقیق از کیفیت و کمیت مطالعه را در اختیار آنها و خانواده‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند با ارزیابی، سطح مطالعه دانش‌آموز را ارتقا دهند.

 

وی با اشاره به ضرورت ارتقای سرانه مطالعه، تاکید کرد: فضای مجازی در واقع مانند تیغ دو لبه ای است که می‌تواند در صورت استفاده مؤثر به توسعه فرهنگ مطالعه کمک کند.

 

صالحی فضای مجازی را فرصتی ارزشمند برای کمک به توسعه کتابخوانی در کشور دانست وافزود: استان‌ها برای استفاده بهینه از این فضا برنامه‌ریزی کنند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش عمق حافظه و تفکر را از اثرات کتابخوانی عنوان کردوگفت:  انسانی که عمیق نباشد، در تفکر و خلاقیت و حافظه از دیگران عقب‌تر است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست اولین کارت هوشمند کتاب را به یکی از دانش آموزان اهداء کرد و از دو نویسنده و ناشر فعال سمنان تجلیل به عمل آورد.

کد خبر 1073949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha