بارش باران لبخند را بر لبان کشاورزان گیلان نشاند

بارش باران اين رحمت الهي كه به مدت سه روز در مناطق مختلف گیلان به باریدن گرفت، پس از حدود يك ماه بار ديگر لبخند را بر لبان کشاورزان نشاند.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: در حاليكه اوایل تیرماه باران کمی در این استان بارید و بعد از آن خاک استان تشنه قطره‌ای باران شد، از 2 روز گذشته دوباره طراوت و تازگي با بارش قطرات باران ميهمان طبيعت گیلان شد.

 

شالیزارهای گیلان که حاصل دستان پینه بسته کشاورزان است از عطش تشنگی در حال پژمرده شدن بود و کشاورزان آه حسرت بر لب داشتند، نه آبی به شالیزارها می‌رسید و نه کاری از دست کسی برایشان بر می‌آمد.

 

 

بانوی ماسالی که با حسرت می‌گفت؛ 25 روز تمام از ساعت 6 صبح به ادارات مربوطه سر می‌زنم تا مسئولان فکری به حال شالیزار خشک شده من کنند اما نتیجه‌ای در بر نداشت و وقتی خانه می‌آمدم 12 شب بود، اما امروز با بارش رحمت الهی لبخند دوباره بر لبانش برگشت و شالیزارش جان دوباره گرفت.

 

در این روزمزگی‌های زندگی که هیچ مسئولی به فکر هموطن خود نیست، خدای منان به داد بندگانش رسید تا حاصل دسترنجشان به فنا نرود و بتوانند برداشت خوبی در این سال زراعی داشته باشند.

 

 

«ابراهیم میرزازاده» یکی از کشاورزان گیلان نیز با ابراز خوشحالی از بارش باران گفت: این بارش می تواند بخشی از شالیزارهای این استان را که در معرض خشکسالی در حال نابودی بود، احیاء کند.

 

وی با بیان اینکه بارندگی بارقه امید را در کشاورزان این استان زنده کرد افرود: بارندگی که بیش از هشت میلیمتر باشد، می‌تواند برای کشاورزی این استان موثر محسوب شود که طبق گزارش هواشناسی این بارش بیش از این میزان بود.

 

با توجه به اينكه کار درصد زیادی از مردم استان كشاورزي است و بيشترين اراضي كشاورزي اين استان زیر کشت برنج است به همين خاطر بارش نزولات جوي علاوه بر رونق كشاورزي موجب برطرف شدن خشكسالي در منطقه مي‌شود.

 

 

 

کد خبر 1074216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha