سیلوی ۶۶ هزار تنی بخش خصوصی سیستان و بلوچستان به شبکه حمل ریلی کشور متصل می شود

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان سیستان و بلوچستان گفت: با گسترش راه آهن به طول ۷.۵ کیلومتر، سیلوی ۶۶ هزار تنی بخش خصوصی سیستان و بلوچستان به شبکه حمل ریلی کشور متصل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «غلامعلی گنجعلی» در خصوص آخرین وضعیت ایجاد و اتصال خط ریلی به منظور انتقال گندم به سیلوی 66 هزار تنی استان  تا کنون ریل‌گذاری 5 کیلومتر از این پروژه 7.5 کیلیومتری تکمیل شده است.

 

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با اتصال سیلوی 66 هزار تنی، گندم ها به صورت حمل و نقل ریلی جا به جا می‌شود که از مهمترین نتایج آن صرفه جویی در هزینه های تامین و حمل این محصول است.

 

گنجعلی در ادامه با اعلام اینکه هم اکنون 5 انبار با ظرفیت ذخیره سازی 250 هزار تن به ظرفیت ذخیره سازی استان افزوده شده است گفت:  همچنین زمینی به مساحت 50 هکتار برای ایجاد مراکز ذخیره سازی جدید در نظر گرفته شده است.

 

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان سیستان و بلوچستان افزود ؛ ساخت  این مجتمع ذخیره سازی با همکاری استانداری در مرکز استان  با ظرفیت 600 هزار تن در حال انجام است.

 

وی در ادامه مقدار خرید تضمینی گندم در این استان را بیش از 21 هزار تن دانست و گفت: این مقدار گندم در قالب 3265 محموله تحویل مراکز خرید شده است.

 

گنجعلی بهای این مقدار گندم خرید داری شده در فصل خرید سالجاری را بالغ بر 1054 میلیارد ریال عنوان کرد .

کد خبر 1074244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha