ارتباط بین زوجین از مقدس‌ترین و محکم ترین ارتباطات است

ماموستا مرادی، گفت: عقد ازدواج یک عقد بادوام و محکمی است که باید تا انتهای زندگی برقرار باشد و خانه محلی امن تلقی شود و ایجاد این ارتباط بین زوحین از مقدس‌ترین و محکم ترین ارتباطات است.

ماموستا ملا عبدالرحمن  مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: ازدواج و تشکیل خانواده, پیمانى مقدس و الهى است که بین زن و شوهر و بر اساس فطرت خدایى و امر خداوند متعال صورت مى گیرد.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود: زناشویى باید بر اساس محبت, همکارى, همدردى, تفاهم, تکمیل, گذشت, فداکارى متقابل و زندگى مشترک زن و شوهر استوار باشد. مفهوم زناشویى با توجه به حفظ نسبى استقلال شخصیت زن و مرد و فراهم ساختن و امکان رشد و تعالى بعدى و ارضاى نیازمندىهاى مشروع و متقابل هر یک از آنها تکوین یافته است. 

 

وی تصریح کرد:جلوگیرى از انحرافات اخلاقى و بیمارىهاى مختلف جسمى و روانى یکى از ثمرات خیلى مهم ازدواج است و تحقیقات نشان مى دهد که میزان بزهکارى, در میان افراد مجرد, چندین برابر افراد متإهل است که باید مانع از بیشتر شدن میزان جرم شد.

 

ماموستا مرادی خاطر نشان کرد:در امر طلاق گاها زوجین خود تاثیر گذار و یا مقصر هستند و گاها از طرف اطرافیان این مشکل ها ایجاد می شود و در این باب اگر شخصی زندگی زن و مردی را بخواهد نابود کند و سبب طلاق آنان شود پیامبر از این کار مردم برحذر فرموده است : از مانیست کسی که زنی را برعلیه شوهرش تحریک کند و منجر به جدایی شود! و باید دانست که خانمی که طالب طلاق گرفتن است اگر بی دلیل شرعی و عقلی و عرفی بخواهد این کار را انجام دهد پیامبر فرموده است : بوی بهشت را حس نخواهد کرد و بسیار کار ناپسندی انجام داده است.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه  با بیان اینکه طلاق و جدایی دلیلی دارد که گاها مورد قبول نیست ، اظهار کرد: ازدواج ناآگاهانه، نداشتن بلوغ لازم برای ازدواج، عدم برخورداری از سلامت روانی، شخصیتی و اخلاقی، تزلزل پایه های ایمان، عدم‌واقع گرایی در معرفی خود و شناخت همسر و عدم تناسب فردی و خانوادگی همسران در زمینه های مختلف ، فقدان باورهای مذهبی، مسایل مالی، سوء استفاده از گرفتن مهریه، داشتن فرزندان زیاد، سطح تحصیلات نابرابر، فقدان آموزش های مناسب، طلاق والدین، تفاوت سنی زیاد، خیانت، ناسازگاری در خواب و امور شخصی زوجین، اعتیاد، مشکلات روحی و روانی، اختلاف نظر در تربیت فرزندان و رسانه های اجتماعی و تاثیرات منفی آن از جمله علل طلاق است.

 

وی در پایان گفت: بهترین راه پیشگیری از طلاق گسترش ازدواج‌های موفق و انتخاب آگاهانه است .

 

 

کد خبر 1074307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha