طرح «مسجد، تابستان، مدرسه» در کانون های مساجد خراسان رضوی اجرا می شود

ابدالی تکلو گفت: از رویکردهای ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برای غنی سازی اوقات فراغت تابستانی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و دانش آموزان، اجرای طرح مدرسه، مسجد و تابستان است که به طبع آن در سطح کانون های مساجد خراسان رضوی هم اجرا می شود.

«محمد ابدالی تکلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت اما جواد(ع) گفت: از رویکردهای ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برای غنی سازی اوقات فراغت تابستانی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و دانش آموزان، اجرای طرح مدرسه، مسجد و تابستان است که به طبع آن از سوی این ستاد نیز در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی اجرا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی افزود: در همین راستا کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با محوریت امام جماعت مسجد و با همراهی و همکاری مراکز آموزشی و تربیتی محله به ویژه مدارس همجوار و نیز با استفاده از ظرفیت های مردمی و فعالان فرهنگی و اجتماعی گام موثری برای غنی سازی اوقات فراغت تابستانی نوجوانان و جوانان برداریم.

 

وی بیان کرد: این طرح سعی دارد تا بین نهاد مسجد، مدرسه و خانواده پیوند ایجاد کند و زمینه جذب نوجوانان و جوانان به مسجد را فراهم کرده و موجب شناسایی، پرورش و رشد استعدادهای فرهنگی هنری آنها شده و موجب نشاط و ارتقای سطح مهارت های اجتماعی شود.

 

ابدالی تکلو ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی همچون کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور می توانند با مراجعه به سامانه بچه های مسجد نسبت به ثبت نام در طرح مدرسه، مسجد، تابستان اقدام کرده و با بارگذاری فعالیت های خود در این زمینه امتیاز کسب کرده و در نهایت از حمایت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برخوردار شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان این مطلب که این طرح از ۱۰ تیرماه آغاز شده و تا ۳۱ شهریور ماه ادامه دارد، اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی می توانند ذیل ۳ شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری در اوقات فراغت تابستانی فعالیت کنند.

 

وی اضافه کرد: شبستان فرهنگ شامل رواق های نور، کتاب، رسانه، همدلی و دانش است، شبستان فرهنگ نیز شامل رواق های قلم و ترنج بوده و همچنین شبستان نوآوری شامل رواق های کارآفرینی و فن آوری است.

 

ابدالی تکلو عنوان کرد: رویداد قرآنی مدها متان، دوره آموزشی هر مادر ایرانی یک مربی قرآن کریم و طرح قرآنی ۱۴۵۵ از جمله برنامه های رواق نور است، رواق کتاب نیز شامل طرح شنبه های کتاب با محوریت کتاب های تفریظ شده توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که می بایست در هر هفته یک کتاب معرفی شود و نیز شامل شرکت در مسابقات کتابخوانی است که در سامانه بچه های مسجد بارگذاری شده اند.

کد خبر 1074355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha