نمونه دوزی و تبلیغات از ملزومات پیاده سازی حجاب است

اوشیب نتاج با بیان اینکه طراحان لباس پشتیبانی می خواهند تا نمونه دوزی و تبلیغات داشته باشند، گفت:استفاده از ظرفیت برگزیدگان جشنواره و کمک به تولید و عرضه البسه متعارف باید مورد توجه قرار بگیرد‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری،‌ «زهره اوشیب نتاج»  امروز (۱۹تیر) در نشست با نماینده ولی فقیه درمازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مدیرکل صمت استان با محوریت ساماندهی حوزه مد و لباس در دیارعلویان، با ابراز خرسندی از اینکه فرصتی پیدا شد تا بتوان در خصوص مد و لباس صحبت کرد، گفت: ما طراحان انجمن مد و لباس اسلامی با همراهی و همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی توانستیم طرح‌های دانشجویان و فعالان را به سمع و نظر مخاطبان برسانیم.

کارشناس ارشد طراحی پارچه و لباس افزود: یکی از مشکلات ما، این است که با وجود تلاش برای ایجاد طرح متناسب با پوشش اسلامی ایرانی و خروجی بسیار خوب، متاسفانه شاهد عملی شدن این طرح‌ها و تولید نیستیم و تلاش‌ها در حد طراحی باقی مانده است.

 

اوشیب نتاج ادامه داد: این موضوع باعث دلسردی طراحان مد و لباس شده، برخی از هنرجویان ما علاقه مند به این حوزه هستند پس از اتمام آموزش‌ها حرفه‌ای هم می‌شوند اما این دلسردی باعث توقف تلاش‌ها می‌شود.

 

نماینده انجمن طراحان مد و لباس استان مازندران با بیان اینکه طراحان لباس پشتیبانی می خواهند تا نمونه دوزی و تبلیغات داشته باشند، عنوان کرد: درخواست ما کمک در بحث فروش، بازاریابی و معرفی به صنعت مربوطه است، ما در جشنوارهای که اخیرا برگزار کردیم از نمونه‌های خوبی از چادر و لباس‌های پوشیده رونمایی کردیم، ذوق و خلاقیت‌های هنری روی طرح‌ها خودنمایی می‌کرد.  

 

مدرس دانشگاه قدسیه ساری گفت: در جشنواره در بحث طراحی مانتو اولویت روی رعایت شئونات اسلامی بود که ما با رعایت آن در شرایط کرونا به موفقیت‌هایی دست پیدا کردیم،استفاده از ظرفیت برگزیدگان جشنواره و کمک به تولید و عرضه البسه متعارف باید مورد توجه قرار بگیرد‌.

کد خبر 1074439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha