آذربایجان مهد پرورش فرهیختگان بزرگ ادبی است

ناظمی گفت: اید به وجود شخصیت‌های بزرگ عرصه علم، فرهنگ و هنر خطه آذربایجان و شهر فرهنگی و تاریخی مراغه همچون استاد کریمی‌ و استاد حیدرعباسی ببالیم و به آن افتخار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، گواهینامه درجه یک هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پاس خدمات استاد «حیدر عباسی» در عرصه فرهنگ و هنر طی مراسمی و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به وی اهدا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در منزل این شاعر متخلص به «باریشماز» و هنرمند برجسته مراغه‌ای حضور یافت و با اهدای این گواهینامه اظهار داشت: امروزه شهرها را با شخصیت‌ها و مفاخری میشناسند که در آنجا زندگی کرده و پرورش یافته‌اند.

«سیدقاسم ناظمی» افزود: اکنون نیز باید به وجود شخصیت‌های بزرگ عرصه علم، فرهنگ و هنر خطه آذربایجان و شهر فرهنگی و تاریخی مراغه همچون استاد کریمی‌ و استاد حیدرعباسی ببالیم و به آن افتخار کنیم.

وی با اشاره به شخصیت فرهنگی «باریشماز» ادامه داد: این استاد فرهنگ و ادب و شاعر بزرگ، همواره ذوق پرهیز از دنیا و عناوین دنیوی داشته لیکن اهدای نشان درجه یک هنری به ایشان، ادای احترام به تلاش‌ها و زحمت‌های وی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید قدر استاد عباسی را بدانیم، اضافه کرد: باید جایگاه این ادیب فرهیخته که توانسته آثار بسیاری از جمله ترجمه مثنوی معنوی و نهج البلاغه به زبان ترکی را خلق کند، بدانیم و ارج نهیم.

وی افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز آماده است تا در انتشار برخی از آثار استاد حیدرعباسی که تاکنون به چاپ نرسیده، همکاری کند تا آثاری فاخر از این استاد در زمینه معارف فرهنگی و اسلامی در اختیار عموم قرار گیرد.

کد خبر 1074829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha