پیر پروژه ای به نام مجتمع فرهنگی هنری ناقوس

مجتمع فرهنگی هنری ناقوس شهرستان خوسف از جمله پروژه های نیمه تمامی است که با گذشت ۱۷ سال از آغاز آن هنوز در حد اسکلتی طلسم شده باقی مانده و تکمیل آن مطالبه اصلی مردم شهرستان خوسف است.

خراسان جنوبی_ خبرگزاری شبستان: مجتمع فرهنگی هنری شهر خوسف به پاس وجود شاعری صاحب نام «غلامحسین یوسفی» متخلص به «ناقوس» به این نام در حال ساخت است. پروژه ای که ساخت ‌آن از سال 1384 شروع شده و تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

علی رغم مهلت استاندار خراسان جنوبی به دستگاه های اجرایی برای تکمیل ۵۲۲ پروژه نیمه تمام خراسان جنوبی تا پایان دولت؛ شاهد پیر پروژه هایی در استان هستیم که گویا روند ساخت آن ها طلسم شده اند.

 

وجود پروژه‌های نیمه تمام سبب شده است پروژه‌های زیرساختی و فرهنگی مورد انتظار مردم نیز با مشکل مواجه شود لذا انتظار می رود که این پروژه ها هر چه زودتر تامین اعتبار و تکمیل شوند.

 

ساخت این مجتمع در شهرستان فرهنگی خوسف با توجه به مطالبات مردمی باید جزو اولویت هایی باشد که مسئولان برای آن اعتبار می گذارند، اما هر ساله با متوقف شدن پروژه و تخصیص اعتبارات قطره چکانی، بهره برداری از این مجتمع همچنان در حد حرف بر سر زبان ها ساری و جاری است.

 

عملیات بهسازی پروژه فرهنگی هنری خوسف در حال اجرا است

«محمود چاوشان» مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهارکرد: این اداره کل از سال ۹۷ مجری مجتمع فرهنگی و هنری ناقوس خوسف شده است و هرساله برای آن اعتبار گذاشته می شود.

 

وی گفت: امسال برای سه مجتمع فرهنگی سربیشه، خوسف و طبس یک میلیارد و 650 میلیون تومان تخصیص یافت که عملیات ساخت مجتمع فرهنگی خوسف در حال انجام است.

 

نیاز ۱۰ میلیارد تومانی مجتمع فرهنگی هنری خوسف

«حسن رضا بهروزی» معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم در خصوص مجتمع فرهنگی شهر خوسف گفت: از سال مالی 97 مجری پروژه فرهنگی شهر خوسف، اداره کل نوسازی است و آنچه که اعتبار داشته است جذب شده است.

 

وی قرارداد پیمانکار مجتمع در حال حاضر را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: هم اکنون پیمانکار پای کار پروژه است اما برای ادامه کار پروژه اعتباری ندارد و کمیته برنامه ریزی فرمانداری خوسف باید منابع اعتباری آن را تامین کند.

 

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس با توجه به تورم موجود در بازار، گفت: این پروژه 956 متر زیربنا دارد که 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 60 درصد آن باقی مانده است.

 

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز مجتمع را حدود 10 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این پروژه از سال 1384 شروع شد اما بعد از مدتی تا سال 97 متوقف شد که بعد از سال 97 مجری این طرح نوسازی مدارس معرفی شد.

 

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تصریح کرد: تخصیص های مجتمع فرهنگی هنری ناقوس خوسف قطره چکانی است و ادامه کار با این اعتبار سخت است، اداره کل نوسازی این پروژه را با 10 درصد پیشرفت تحویل گرفته که بعد از آن بهسازی و ایمن سازی پروژه هم انجام شده است.

 

وزارت فرهنگ و ارشاد برای تجهیز مجتمع فرهنگی خوسف آمادگی کامل دارد

«ناصر نبی زاده»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم به خبرنگار شبستان گفت: تکمیل همه مجتمع های فرهنگی و هنری استان در اولویت اداره کل است چراکه این پروژه ها شروع شده و باید تکمیل شود.

 

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه فرهنگی هنری ناقوس خوسف بستگی به اعتباراتی دارد که از محل منابع استانی و شورای برنامه ریزی شهرستان به آن تخصیص یابد، افزود: با توجه به محدودیت های مالی نمی شود تمام اعتبار را یکجا برای این پروژه در نظر گرفت.

 

نبی زاده با بیان اینکه پروژه مجتمع فرهنگی هنری خوسف اعتبار ملی ندارد و تنها برای تأمین تجهیزات اعتبار ملی خواهد گرفت، افزود: برآورد اولیه با حضور کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد برای تجهیزات این مجتمع انجام شده و در صورتی که این پروژه به مرحله تجهیز برسد، وزارت فرهنگ و ارشاد این آمادگی را دارد تا مجتمع را با حدود دو میلیارد تومان تجهیز کند.

 

وی تصریح کرد: فضای ساخته شده مجتمع فرهنگی و هنری خوسف با زیر بنای 850 متر مربع در سال 1384 شروع و سال 96 پایان یافت. تکمیل سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری خوسف با زیر بنای 995 مترمربع سال 1393 شروع شده که هم اکنون 60 درصد پیشرفت فیزکی دارد.

 

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری ناقوس خوسف را 62 میلیارد ریال عنوان کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به نگاهی که به فضاهای فرهنگی داریم تلاش ما تکمیل مجتمع های فرهنگی و هنری است و طی این دو سال فضای فرهنگی زیادی را افتتاح کرده ایم اما این نوع پروژه ها همانند خوسف و سربیشه نیاز به توجه ویژه تری در بخش اعتباری دارد تا به بهره برداری برسد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1074904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha