نشست حقوقی درباره وضعیت زندانیان فلسطینی در زندان های عربستان

یک نشست حقوقی درباره وضعیت انسانی و حقوقی زندانیان فلسطینی و اردنی در زندان های آل سعود به همت فعالان سیاسی و حقوق‌دانان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرآة الجزیره، حقوق‌دانان، فعالان و خانواده های بازداشت شدگان  فلسطینی در زندان های آل سعود، نشست حقوقی را درباره وضعیت انسانی و حقوقی دهها زندانی فلسطینی و اردنی برگزارکردند.

 

شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند: رژیم آل سعود حقوق زندانیان را در زندان ها و دادگاه خود نقض می کند. به همین دلیل خواهان آزادی آنها هستیم، زیرا آنها بازداشت سیاسی هستند.

 

«محمد العمری» مدیر مرکز رسانه ای عربستان در این نشست درباره به تاخیر افتادن دادگاه های زندانیان و چگونگی نقض پایه های قانونی و اهداف پشت آن سخنرانی کرد.

 

العمری گفت: به تاخیر افتادن دادگاه ها زندانیان فلسطینی در چارچوب رزمایش مقاومت فلسطین و تلاش برای ایجاد ارتباط این پرونده با اسیران رژیم صهیونیستی به منظور اعمال فشار بر مقاومت انجام می شود.

 

وی افزود: رژیم آل سعود علاوه بر جنبه حقوقی، مرتکب نقض آشکار در جنبه های انسانی نیز شده است. مقامات این رژیم مرتکب موارد متعدد نقض حقوق انسانی شده است که از لحظه بازداشت آغاز می شود و این نقض حقوق ادامه دارد، به خصوص که این بازداشت ها بدون ارتکاب جرم انجام شده است.

 

العمری با اشاره به مجازات تبعید، گفت: مقامات آل سعود این مسئله را به صورت عملی اجرا می کنند، به طوری که یک زندانی ساکن الدمام را 1600 کیلومتر دورتر در زندان سیاسی عسیر زندانی می کنند. این مسئله عامل مجازات خانواده وی است و به دلیل مشکلات و هزینه سفر از ملاقات آنها با وی جلوگیری می شود.

 

این فعال عربستانی در این نشست از برگزاری محاکمه های مخفیانه بازداشت شدگان انتقاد کرد، زیرا آنها نمی توانند وکیل دراختیار بگیرند.

کد خبر 1074913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha