۹۷درصد نسخه صادره پزشکان در استان سمنان به‌صورت الکترونیکی است

اکرم بابیان اینکه ۶۴۴ پزشک عمومی و متخصص، ماما و دندان‌پزشک در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک ثبت‌نام کردند، گفت: ۹۷درصد نسخه صادره در استان الکترونیکی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سید «مجتبی اکرم» در نشست با خبرنگاران  ضمن بیان اینکه طرح نسخه الکترونیک و حذف دفاتر درمانی به‌منظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان انجام می‌شود، ابراز داشت: هم‌اکنون ۹۳ درصد نسخه صادره در استان سمنان به‌صورت الکترونیکی است.

 

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه با اجرای طرح نسخه الکترونیک سالانه از مراجعه‌های بسیار به واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی کاهش پیدا می‌کند اظهارداشت: تاکنون ۶۴۴ پزشک عمومی و متخصص، ماما و دندان‌پزشک در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک ثبت‌نام کردند.

 

اکرم بابیان اینکه در استان ۴۵۴ پزشک، ۶۴ دندان‌پزشک و ۳ ماما نسخه را به‌صورت الکترونیک صادر می‌کنند، ابراز داشت: قطعاً با پیوستن مراکز درمانگاهی و بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی به سامانه نسخه الکترونیک شرایط ارائه خدمات به بیمه‌شدگان سازمان بهبود خواهد یافت.

 

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان در ادامه از تلاش شبانه روزی تأمین اجتماعی پابه‌پای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در خصوص فعالیت های مقابله با کرونا خبردادوافزود:  از روز نخست شیوع کرونا در استان سمنان در بیمارستان شفاء، اورژانس کرونا و سپس بخش کرونا راه‌اندازی شده است و در این مدت، ۱۵ هزار نفر در اورژانس کرونا ویزیت و یک هزار نفر نیز در بخش کرونا بستری شدند.

 

وی ضمن بیان اینکه هیچ بخش بستری در ایام کرونا در مراکز زیرپوشش تأمین اجتماعی در استان سمنان تعطیل نشده است اضافه کرد: فقط برخی عمل‌های غیرضروری در دو پیک کرونا، حذف شد ودر طول این مدت، بخش‌ها فعال بوده است.

 

به گفته وی تلاش شده است تا در مسیر دسترسی به بخش‌های غیرکرونایی نیز تداخلی با بخش کرونا وجود نداشته باشد.

 

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با تأکید براینکه درمان در سایر بخش‌ها همزمان با فعالیت‌ها در بخش کرونا انجام می شد، ادامه داد: ۹۵۰ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی زیرپوشش تأمین اجتماعی استان سمنان در سال گذشته ثبت شده است.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته  هفت هزار و ۲۰۰ نفر در بخش‌های مختلف مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان سمنان بستری شدند و سه هزار و ۵۰۰ فقره جراحی نیز انجام شده است  اضافه کرد: در این مدت، هشت هزار نوزاد در مراکز زیرپوشش تأمین اجتماعی در استان سمنان متولد شدند و، ۹۴۰ هزار بار ویزیت صورت گرفته و دو هزار و ۸۰۰ فقره دیالیز نیز انجام شده است.

کد خبر 1075046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha