پرداخت ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنایع‌دستی  سربیشه

حق پناه از پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنایع دستی شهرستان سربیشه خبر داد.

«هادی حق پناه» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به پرداخت 11 میلیارد و 470 میلیون ریال تسهیلات به بخش صنایع دستی در این شهرستان گفت: این تسهیلات از محل منابع بنیاد برکت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح خوشه‌های صنایع‌دستی و تفاهم‌نامه بین استانداری و صندوق کارآفرینی امید جذب شده است.

 

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سربیشه با بیان اینکه جذب این میزان اعتبار باعث ایجاد اشتغال پایدار برای 70 نفر در این شهرستان شده است، افزود: در سال گذشته بخش صنایع دستی با رشد 80 درصدی بیشترین حجم جذب تسهیلات را نسبت به سنوات قبل در این شهرستان داشته است.

 

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه افزود: از ابتدای امسال تاکنون هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان برای دریافت چهار میلیارد ریال تسهیلات از محل تفاهم‌نامه وزارت متبوع با بنیاد برکت، به بانک عامل معرفی شده‌اند.

 

حق پناه با بیان اینکه امسال نیز طبق پیگیری و هماهنگی‌های انجام شده شاهد رشد بالاتری نسبت به تسهیلات یاد شده خواهیم بود، ابراز امیدواری کرد در سالی که مزین به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی است، بیشترین اشتغال در شهرستان را در بخش صنایع‌دستی داشته باشد.

 

به گفته وی برای حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری و فعالان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی علاوه برحمایت‌هایی مانند معافیت‌های مالیاتی، اجرای زیر‌ساخت‌ها، اعمال تخفیف‌های مصارف انرژی و... تسهیلات تا مبلغ 20 میلیارد ریال با کارمزد 4 درصد به متقاضیان پرداخت خواهد کرد.

 

کد خبر 1075056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha