برنامه های فرهنگسرای خانواده به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اعلام شد

همزمان با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب به منظور شناخت مبانی و چرایی حجاب و جایگاه عفاف در جامعه اسلامی- ایرانی و تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جهت استحكام بنيان خانواده برنامه های فرهنگسرای خانواده در بستر فضای مجازی اعلام شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای خانواده؛ فتوکلیپ معرفی کتاب «چرایی عفاف و حجاب» برگرفته از کتابی به همین نام به قلم مرحومه مهری سویزی(عضو شورای اندیشه ورز خانواده سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران) به سفارش مرکز امور زنان و خانواده است و مفهوم واژه حجاب، لباس، حیا و محارم، تاکیدات هفده‌گانه قرآن بر حجاب و عفاف اشاره و در ادامه به مباحثی چون چرایی و فلسفة لباس، حجاب، عفاف، اصلی‌ترین هدف حجاب، حجاب و حقوق عمومی، حجاب و آزادی اندیشه، حجاب پایان بهره‌کشی، پیامدهای بی‌حجابی و چگونگی پوشش می پردازد.

همچنین فتوکلیپ «جواهر مشرقی» منتخبی از نکات زیبا از کتاب (دختران و رازهای ماندگار حجاب) با موضوع چرا باید حجاب داشته باشیم به بررسی کارکردهای حجاب و راز زيبايی ماندگار حجاب می پردازد و آموزش های مناسب به خانواده ها در این زمینه ارایه می دهد.

انتشار موشن تایپ «عفاف و حجاب از منظر قرآن کریم» با هدف ایجاد تزکیه ی نفس، طهارت، عفت و پاکدامنی در بین افراد جامعه و استوری «حجاب» گزیده سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با موضوع اهمیت حجاب از دیگر برنامه های این مرکز به مناسبت هفته عفاف و حجاب است.

بیست و یکم لغایت بیست و هفتم تیرماه سالروز واقعه مسجد گوهرشاد در اعتراض به قانون کشف حجاب به نام «هفته عفاف و حجاب» نام گذاری شده است.

شهروندان برای بهره مندی از برنامه‌ های یاد شده می توانند از 24 لغایت 27 تیرماه به صفحه‌های مجازی این مرکز به نشانی Farhangsara_khanevade@ و Ketabkhanekhanevade@ مراجعه کنند.

 

کد خبر 1075213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha