۲۳۰ سری جهیزیه در بین خانواده های تحت پوشش امداد استان توزیع شد

۲۳۰ سری جهیزیه بین خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در این مراسم ضمن تقدیر از دست اندکاران این مراسم باشکوه گفت: تروج ازدواج آسان و کمک به زوج های جوان برای تشکیل زندگی مشترک امری ضروری است و همگان باید در این راستا تلاش کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، خانواده را مقدس ترین بنیان و هسته اولیه جامعه اسلامی دانست و افزود: تشکیل خانواده امری واجب برای جوانان است و ما نیز باید به تشکیل این بنیان مقدس کمک کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه انسانهای بزرگ و با کرامت در درون خانواده‌ها تربیت شدند، بیان کرد: با تشکیل به موقع خانواده بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی نیز مرتفع می شود.

 

این مقام مسئول تشویق جوانان به ازدواج و فرزند آوری را ضروری دانست و ادامه داد: همه مسئولان و دولت آینده باید در این راستا تلاش کنند و ضعف‌های ایجاد شده در زمینه حفظ بنیان خانواده و تشویق جوانان به ازدواج آسان و فرزند آوری را جبران کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمع اراک در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات کمیته امداد، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) از برکات نظام است و در راستای کمک به محرومین و نیازمندان همواره پیشگام بوده و تلاش های بسیاری انجام داده است.

 

کمیته امداد پرچم دار برگزاری ازدواج آسان در جامعه اسلامی است

 

در ادامه این مراسم سید «علی آقا زاده» نیز ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده در راستای تهیه جهیزیه برای زوج های جوان گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) پرچم دار برگزاری ازدواج آسان در جامعه اسلامی است و همواره در این راستا گام های اساسی برداشته است.

 

استاندار استان مرکزی افزود: ترویج ازدواج آسان در بین جوانان و تحکیم بنیان خانواده از برنامه‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود تا از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دین اسلام کامل ترین دین است و برای تمام زوایای زندگی انسان ها برنامه دارد، ادامه داد: دین مبین اسلام بر مسئله ازدواج تأکید فراوان کرده است و وظیفه مسئولان فراهم کردن ازدواج آسان برای جوانان است.

 

همچنین در این مراسم مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی نیز به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای تهیه و توریع جهیزیه پرداخت و گفت: به همت کمیته امداد و مشارکت ارزشمند خیران تعداد ۲۳۰ سری جهیزیه بین ولی نعمتان تحت حمایت در سراسر استان توزیع شد.

 

«مجید مومنی» ضمن تقدیر ازتمامی خیران برای مشارکت در این اقدام خداپسندانه بیان کرد: الگوگیری از ازدواج و زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین سبک است و امید است زوج های جوان با الگو گیری از این بزرگواران مسیر درستی را برای زندگی خود ترسیم کنند.

کد خبر 1075277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha