همکاری ستاد کانون ها و آموزش و پرورش حرکتی ارزشمند در راستای طرح «مدرسه، مسجد و تابستان»

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح«مدرسه، مسجد و تابستان» گفت: همکاری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد با آموزش و پرورش در راستای تقویت اوقات فراغت دانش آموزان و تلاش و زحمات کانون های فرهنگی و هنری حرکتی ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین مجازی افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (22 تیر ماه) با محوریت «مدرسه، مسجد و تابستان» با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

 

آیت الله «سید نصیر حسینی» در این آئین ضمن تشکر از فعالیت های ستاد کانون های مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای فرهنگ سازی و فعال کردن مساجد در بحث مسائل فرهنگی، گفت: سرمایه های انسانی ما دانش آموزان هستند که اگر ما سرمایه اقتصادی داریم، سرمایه فرهنگی داریم همه اینها به واسطه انسان به وجود می آید؛ انسانی که تولید کننده این سرمایه است، لذا اگر انسان از لحاظ علمی پیشرفته باشد چیزهایی که تولید می کند ارزشمند خواهد بود، ولی اگر انسان از جهت فکری، فرهنگی و علمی عقب مانده باشد آنچه تولید می کند ارزشمند نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: انسان هایی که خودساخته نیستند نه تنها برای جامعه بشری سرمایه تولید نمی کنند بلکه سرمایه های جامعه بشری را از بین می برند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد هستیم هزاران انسان، هزاران دانشنمد، عالم و انسان بی گناه دم تیغ انسان های دیگر قتل عام می شوند و هزاران سرمایه های ملی مردم برباد می رود در جنگ ها کتابخانه ها و سرمایه های علمی آتش می گیرند ،شهرها ویران می گردد چه کسی ساخت چه کسی ویران کرد؟  

 

آیت الله حسینی افزود: این انسان است که می تواند تولید فرهنگی، اقتصادی و علمی داشته باشد و باز این انسان است که می تواند بدترین اندیشه ها و تفکرات را تولید کند. 

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد از دوره های مهم تربیت انسان را دوره دانش آموزی دانست و ادامه داد: همه ما روزانه وارد فضای مجازی می شویم و بر اساس همین اطلاعات، مباحث ذهنی وابسته به همین فضای مجازی است که تصمیم می گیریم، زندگی کنیم که اگر فضای مجازی را مدیریت نکنیم، برنامه ریزی نکنیم، محتوای خوب ایجاد نکنیم، در یک مسیر درست ارزشمند، مسیری که اسلام و اخلاق و علماء بیان می دارند طبیعتا ضرر کرده ایم.

 

وی به بحث مطالعه دانش آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: هر اندازه مطالعه دانش آموزان در فضای مجازی بیشتر شود بیسوادتر و از اخلاق و علم دورتر می شوند و اگر همین مطالعه با خواندن کتاب به دلیل محتواهای ارزشمند انجام بگیرد، بهتر خواهد بود و در مسیر معنویت قرار خواهند گرفت.

 

آیت الله حسینی به طرح «مدرسه، مسجد و تابستان» اشاره کرد و یادآور شد: همکاری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد با آموزش و پرورش در راستای تقویت اوقات فراغت دانش آموزان و تلاش و زحمات کانون های فرهنگی و هنری حرکتی ارزشمند است.

کد خبر 1075417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha