ترویج و نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف ضروری است

هراتی با اشاره به اهمیت ترویج حجاب و عفاف، باید بتوانیم فرهنگ سازی درستی با موضوع حجاب در کشور ترویج یابد که همیشه عفاف بیشتر باعث حجاب برتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «رقیه هراتی» استاد دانشگاه امروز(۲۲ تیر) در مراسم هفته حجاب و عفاف که در اداره کل بیمه سلامت استان برگزار شد، افزود: باید بتوانیم فرهنگ سازی درستی در رابطه با موضوع حجاب در کشور پیاده کنیم که آن حجاب اسلامی را در کشور اسلامی مان رعایت شود و امیدوارم این فرهنگ سازی ترویج پیدا کند که همیشه عفاف بیشتر باعث حجاب برتر خواهد شد.


وی ادامه داد: امر حجاب در جامعه یک امر ضروری است با توجه به شان و مقام و در جایگاهی که قرار داریم خداوند ما را کریم و اکرم آفریده و به اشرف مخلوقات معروف هستیم.
 

این استاد دانشگاه بیان کرد: جایگاه زن در رسیدن به مقامات، والای عرفانی و روحانی هیچ کمبودی نسبت به جایگاه مرد ندارد و زن باید بر خود ببالد که چقدر ارزشمند و گرانبهاست و یک وجود با ارزش و موجود الهی هست.
 

هراتی اظهار کرد: حجاب به اصطلاح نسبتاً جدید است و در قدیم این موضوع سطر نامیده شده بود حجاب به معنای پوشش و پوشیدن و هم به معنای پرده و است بعضی از کلمه موضوع حجاب به معنای پرده سو استفاده‌هایی کردند و گفتند که زن نباید در اجتماع باشد و باید در خانه مبحوث شود که این طور نیست و زن جایگاه خود را باید در جامعه حفظ نماید.
 

وی ادامه داد: ما در اجتماع به خاطر عدالت اجتماعی که بین زن و مرد به وجود آمده در ویژگی های روحی با هم فرد دارند که ما از طریق حجاب به عدالت اجتماعی خواهیم رسید ،زن با حجاب  به درجات بالا خواهد رسید و حجاب مانع پیشرفت نخواهد شد

کد خبر 1075439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha