رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت تکنسین مهارتی است

نقدی با اشاره به آمار ۶۴ درصدی جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فنی وحرفه ای در بازار کار گفت : تربیت تکنسین مهارتی مهمترین رسالت این دانشگاه است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «رضا نقدی» در جلسه شورای مهارت گفت: آمار اشتغال دانشگاه فنی و حرفه ای جزو بالاترین آمار اشتغال دانشگاه های کشور است که یکی از دلایل آمار اشتغال ۶۴ درصدی این دانشگاه جذب فارغ التحصیلان هنرستان ها است.‌

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ضمن قدردانی از استاندار سمنان ، به منظور اهمیت دهی به مهارت آموزی بیان کرد : دانشگاه فنی و حرفه ای استان ۳۰۰۰ دانشجو در شهرهای سمنان ، دامغان و شاهرود به تفکیک‌ جنسیت دارد.

 

وی با اشاره به کاهش چشمگیر تعداد دانشجویان کاردانی در دو دهه اخیر اظهارداشت: ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در دوره کاردانی و ۳۰ درصد در دوره کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

 

نقدی افزود: در سطح دانشگاه های فنی و حرفه ای استان سمنان ۶۰ رشته درسی فعال داریم که از این تعداد ۴۰ رشته کاردانی و ۲۰ رشته مربوط به دوره های  کارشناسی است.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان تصریح کرد: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از دروس دانشجویان دانشگاههای فنی و حرفه ای در کارگاه ها و آزمایشگاه ها تعریف شده است .

 

وی ضمن قدردانی از استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان به جهت قرارگیری این دانشگاه در بودجه متوازن استان سمنان اظهارامیدواری کرد: از این‌ پس با استفاده از بودجه متوازن استان بتوانیم‌ کارگاههای این دانشگاه را بروز رسانی کنیم.

کد خبر 1075469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha