حق شهید باهنر با یک سخنرانی ادا نمی شود/ نسل جوان را باید با افکار ایشان آشنا کرد

نشست هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت شهادت شهید باهنر برگزار و بر لزوم تدارک برنامه های شاخصی که حق این شهید را ادا کند؛ تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حسین انجم شعاع، چهارشنبه(23 تیر) در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت شهادت شهید دکتر محمدجواد باهنر با اشاره به اینکه ابعاد شخصیتی شهیدان رجایی و باهنر از جهت تربیتی فرهنگی معنوی و..بر کسی پوشیده نیست؛ افزود: این شهیدان پرورش یافته راستین مکتب اسلام بودند.

 

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان شهیدان رجایی و باهنر را مصداق تجسم عملی اسلام و الگوی واقعی اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله دانست و گفت: در آن خفقان طاغوت انجام بعضی از کارهای اسلامی  که ایشان انجام دادند بسیار سخت بود.

 

 

وی  ادامه داد: همه سعی و تلاش آنان این بود فرهنگ دینی و اسلامی را به نسل جوان و نوجوان منتقل کنند و با توجه به اینکه افکار انحرافی توسط گروه های مختلف در آن دوره ترویج می شد؛ شهید باهنر علاوه بر اینکه یکی از نظریه پردازان اسلامی و متفکر و اندیشمند و نویسنده بود، بسیاری از کتب درسی دینی قبل از انقلاب را تألیف کرد.

 

 

انجم شعاع زندگی این دو شهید را درس آموز و الگو برای مدیران، فرهنگیان، اساتید و نسل جوان و نوجوان عنوان و بیان کرد: به شرط اینکه با تلاش خود ابعاد مختلف شخصیت ایشان را خوب معرفی کنیم زیرا در زمینه معرفی شخصیت های بزرگ تلاش چندانی نکردیم.

 

 

وی به گزارشی از فعالیت های سال گذشته از جمله جشنواره خورشید کویر و مسابقات مختلف برای دانش آموزان و معلمان اشاره و تصریح کرد: پیشنهاد می شوم امسال روی مباحث تربیتی شهید باهنر کار شود و باید اعتقادی کار کنیم نه تکلیفی که کار پیش برود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه حق شهید باهنر با یک سخنرانی ادا نمی شود بلکه باید نسل جوان را با افکار ایشان آشنا کرد تا جذب این مسیر شود؛ خاطرنشان کرد: اگر قرار است محتوایی آماده و در اختیار نسل جوان قرار بگیرد این کار را حوزه و دانشگاه باید انجام دهد.

 

 

حجت الاسلام دکتر علی حسینی، مسئول اداره فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه آزاد اسلامی کرمان گفت: شخصیت شهید باهنر که از شهدای برجسته ملی و از افتخارات نظام و به خصوص کرمان است و حق عظیمی به ویژه بر گردن آموزش عالی دارد اما درباره ایشان کم کاری کردیم.

 

 

وی تصریح کرد: ما چند شخصیت برجسته بین المللی(حاج قاسم) و ملی( شهیدان باهنر و ایرانمنش) داریم لذا برای تأثیرگذاری ابعاد شخصیتی این شخصیت ها باید از شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا از وزیر علوم خواست ابعاد شخصیتی ایشان در کتب درسی لحاظ شود تا آن فکر را ترویج داد پس باید موضوع را مبنایی دید.

 

 

صدیق مرادی، معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان هم با اشاره به اینکه سال گذشته ۶ هزار نفر در جشنواره خورشید کویر درباره شهید باهنر شرکت کردند؛ تأکید کرد: باید جزوه محتوایی در کنار کتب درسی در خصوص شهید باهنر که متعلق به استان کرمان است تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.

 

 

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش هم شهیدان رجایی و باهنر را خوب معرفی نکرده که مثلاً شهید رجایی از دستفروشی به ریاست جمهوری رسید و از خودسازی و توانمندسازی و اینکه پشتوانه او فقط خدا بود.

 

 

مرادی گفت: اگر برنامه ریزی می شد سالانه یکی از کتب شهید باهنر را در کنار کتب دینی به معلمان می دادیم تا هم برای معلم یادآوری و هم به دانش آموزان معرفی می شود خوب بود.

 

 

کد خبر 1075552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha